Raskrižje požeških ulica Cirakijeve-Stjepana Radića-Priorljavske-Osječke poznato je gotovo svim žiteljima Požege, Požeško-slavonske županije, ali i putnika namjernika koji su prometovali svojim prometnim sredstvom ovim raskrižjem. Dakle, radi se o raskrižju nepravilnog tipa (oblika), a specifično je po tome što raskrižje “presijeca” pružni prijelaz, odnosno željeznička pruga Nova Kapela-Velika-Nova Kapela.
Promet na ovom raskrižju reguliran je prometnim znakovima dok je promet preko pružnog prijelaza (s obje strane) reguliran “Prometnim svjetlima za označavanje prijelaza preko željezničke pruge i polubranicima”. Prometna svijetla opremljena su i zvučnom signalizacijom, a sve u cilju sigurnijeg prometovanja.
No, predmetno raskrižje nemalom broju naših sugrađana, ali i onih koji su se ovdje zatekli samo na proputovanju ostalo je u “gorkom sjećanju” jer su prolaskom kroz ovo raskrižje bili sankcionirani od strane policije zbog nepoštivanja svjetlosno-zvučne signalizacije postavljene kod pružnog prijelaza. Nikako i nipošto, Požeški.hr kao medij, ne želi se upuštati u postupanje policije već nam je namjera ukazati kako bi se vrlo jednostavno i uz minimalan financijski trošak ovaj problem mogao riješiti samo kad bi svi “nadležni” za rješidbu ovog dugogodišnjeg problema bili imalo zainteresirani. Ponovno naglasak stavljamo na sigurnost prometovanja.
Kretanjem Cirakijevom ulicom nailazimo na navedeno raskrižje, nepravilnog oblika i promjenu pravaca kretanja (skretanja udesno) pod pravim kutom. Upravo na tom mjestu postavljen je svjetlosno-zvučni prometni uređaj koji je okrenut u pravcu Ulice Stjepana Radića, tako da vozači koji se kreću tom prometnicom s dostatne udaljenosti mogu uočiti svjetlosno-zvučni prometni uređaj te pravovremeno postupiti u skladu s “naredbom istog.”
Prometna sredstva, sudionici u prometu koji se pak kreću iz Cirakijeve ulice “naredbe” koje daje isti svjetlosno-zvučni uređaji mogu uočiti tek u trenutku prolaska pored njega, a dodatno moraju svoju pažnju usredotočiti kod desnog skretanja pod pravim kutom kako ne bi prešli u suprotni prometni trak. Preglednost i uočljivost naredbi koje daje svjetlosni prometni znak iz ovog pravca nisu uočljivi/vidljivi na distanci sa koje bi vozač pravovremeno mogao poduzeti radnje i postupke za zaustavljanje svoga vozila i kako ne bi naglim kočenjem ugrozio sudionike u prometu koji se kreću iza njegova vozila.
Napomenimo da se ovdje radi o modelu svjetlosno-zvučnih prometnih uređaja koji datiraju iz “osamdesetih” godina prošlog stoljeća. Zvučni signal ima snagu modela starog kućnog sata ,,budilice” (bake kažu vekerica) tako da ga vozači u svojim danas “modernim vozilima” i ne mogu čuti jer vozila imaju kvalitetnu zaštitu od buke.
Vrlo jednostavno i praktično rješenje ove problematike našli smo kod pružnog prijelaza u Čaglinu i Pleternici, a što možete vidjeti u galeriji slika na kraju ovog teksta. Naime u Čaglinu su postavljena dva zasebna svjetlosno-zvučna prometna uređaja, svaki za jednu prometnicu, tako da su sa sigurne udaljenosti vidljivi sudionicima u prometu. Još jednostavnije rješenje osiguranja pružnog prijelaza pronašli smo kod pružnog prijelaza Pleternica-Gradac.
Ovdje su dva svjetlosno-zvučna prometna uređaja postavljena na jednom nosaču (postolju) na način da je jedan uredaj usmjeren na jednu prometnicu, a drugi na drugu prometnicu. Ovako postavljeni prometno svjetlosno-zvučni uredaji omogućuju pravovremeno poduzimanje potrebnih radnji i postupaka sudionika u prometu, a sigurnost prometovanja je ponovno na prvom mjestu. Mogu li se nadležni i zaduženi za sigurnije prometovanje našim prometnicama i raskrižjima inspirirati navedenim primjerima iz nedaleke Pleternice i Čaglina, poštovane čitateljice i čitatelji ostaje nam za vidjeti.