Nina Alvir mlada je umjetnica koja će svoj rad i umjetnički opus predstaviti požeškoj publici na samostalnoj izložbi. Na Galeriji svjetlosti Gradske knjižnice Požega u petak, 11. veljače, održat će se otvorenje njezine prve izložbe ― izložbe digitalnih ilustracija „Otisci čovječanstva“.
Tko je Nina, što su za nju otisci čovječanstva i što te sve čeka na izložbi? Saznaj.
Nina, nakon dugogodišnjeg života u Kanadi vraćaš se u Požegu, školuješ se, otkrivaš svoje hobije i talente… Na tom putu odlučuješ svoj hobi i ljubav, crtanje, pretvoriti u karijeru. Kakav je bio taj put, kako si shvatila da je umjetnost tvoj poziv?
U principu uvijek sam osjećala da je umjetnost moj poziv, samo nisam bila sigurna koji će konačan oblik umjetnosti prevladati u mojem životu, hoće li uopće prevladati taj poziv i kako će to izgledati. Bavila sam se glazbom, skladanjem, poezijom, crtanjem, čak sam imala fazu „ukrašavanja“ torti (smijeh). Zbog nekakve svojevrsne nesigurnosti tijekom odrastanja i životnog puta koji me odveo prema studiju ekonomije i menadžmenta sve sam to stavljala sa strane i govorila si: „Pusti to, to je samo hobi, imaš pametnijih stvari kojima se trebaš posvetiti!“
U principu tijekom pisanja magistarskog rada i u procesu traženja posla odlučila sam „upgradeati“ svoja znanja kako bih lakše pronašla posao. To je krenulo od sitnih stvari poput dizajniranja prezentacija na fakultetu, postera i sličnih stvari u amaterskim programima i onda je pala odluka da upišem cjeloživotni program grafičkog dizajna na Algebri. Nisam ni bila svjesna da će se upravo iz toga izroditi takva velika ljubav prema digitalnim ilustracijama, nešto bez čega na dnevnoj razini ne mogu. Sad imam svoj vlastiti obrt, radim kao grafički dizajner i ilustrator i izrazito sam sretna što sam uspjela spojiti svoju ljubav prema biznisu i umjetnosti u jedno.
U svojem umjetničkom izričaju prikazuješ obične ljude u raznim kulturama svijeta i povezuješ ih s otiscima u prostoru i vremenu. Što je bila inspiracija za ovu izložbu? Što tebi predstavljaju „otisci čovječanstva“?
Danas su otisci čovječanstva vrlo vidljivi u evoluciji samog čovjeka, u raznim otkrićima, izumima, arhitekturama i umjetnostima, djelovanju ljudske aktivnosti na prirodu i slično. S druge strane, mediji sve više pridaju važnost ljudima i stvarima koje nemaju nikakvu supstancu te imaju izrazito veliku potrebu naglasiti djelovanje onog „lošeg“ čovjeka. Smatram da smo negativnim aspektima života zaboravili na one „nevidljive i tihe“ otiske ljudskog roda koji ostavljaju trajni i pozitivni otisak na nečiju cjelokupnu stvarnost. To mi je bila nekakva početna misao kad sam krenula s ovom kolekcijom radova, a inspiraciju sam pronašla u pukom promatranju čovjeka u svojoj svakodnevnici, u vintage fotografijama koje su savršeno ulovile trenutak, u vlastitim uspomenama s putovanja i slično. Htjela sam ovom izložbom predstaviti autentični i često nesvjesni otisak koji ljudski rod svakodnevno ostavlja, ali s pozitivne strane velikog „spektra“ otisaka. Radi se upravo o nematerijalnim otiscima koji na neki način i nama samima ostaju misterij. Otisci čovječanstva za mene predstavljaju ono što ostavljamo za sobom u danom trenutku, bilo u obliku izgovorene riječi, neke geste ili svakodnevne radnje, samim postojanjem čovjeka te njegovih svjesnih i nesvjesnih aktivnosti. Naravno da nema uvijek pozitivnu konotaciju, ali to ostavljam za neku drugu izložbu koja će se također baviti otiscima čovječanstva.
Grafički dizajn proširio je tvoje djelovanje i stvaranje u području umjetnosti. „Otisci čovječanstva“ naziv je izložbe digitalnih ilustracija. Je li lakše stvarati na papiru ili digitalno? Što bi danas istaknula kao prednosti tehnologije u svijetu umjetnosti?
Prvo bih htjela naglasiti kako se često postavlja pitanje „natječu“ li se tradicionalna i digitalna umjetnost jedna s drugom, pa i u usporedbi lakoće stvaranja umjetničkog djela. Iako stvaram digitalnu umjetnost, ne mogu osporiti činjenicu da će tradicionalna umjetnost u mojim očima uvijek imati veću težinu i vrijednost. No isto tako smatram kako to uopće nisu konkurentne umjetnosti. Koriste se sasvim drukčiji alati, u potpunosti drukčiji pristup i mindset, najčešće sa sasvim drukčijom svrhom, a digitalne ilustracije ne moraju uvijek značiti i komercijalizaciju umjetnosti. Jednostavno rečeno, to su različiti stilovi umjetnosti s različitim tehnikama, od kojih svaka ima svoje prednosti i mane. U početku mi je bilo lakše (i draže) stvarati na papiru jer sam u tome imala više iskustva te sam na taj način crtala odmalena i to praktično iskustvo uvelike mi je pomoglo, ali mi je posljednje dvije godine draže, a sad kad sam usvojila osnovne principe i tehnike digitalnog crtanja, i lakše stvarati digitalno. Više mi „leži“, bolje prenesem svoje emocije i ono što sam željela reći pomoću grafičkog tableta nego na papiru. Smatram da sam u tome „bolja“, pa sam se tomu odlučila i posvetiti skoro u potpunosti. Sad trenutačno na papiru crtam samo skice i raspored elemenata za grafička rješenja.
Kad je u pitanju stvaranje digitalne ilustracije, brojne su prednosti. Istaknula bih lakoću stvaranja u smislu da je lako napraviti ispravke, dugoročno je jeftinije ulaganje, pa time u programu imaš komplete kistova, veliki raspon boja i drugih alata koje možeš i besplatno nadograditi te praktičnost i produktivnost. Općenito, rekla bih da je najveća prednost tehnologije u svijetu umjetnosti mogućnost ograničavanja problema s kojima bi se umjetnici mogli susresti, pomaže proširiti spektar djelovanja umjetnika, povećava interakciju između umjetnika i publike, a, s druge strane, tehnologije poput društvenih mreža sad omogućavaju umjetnicima da njihova djela budu vidljiva velikom broju gledatelja.
Uz crtanje i grafičko oblikovanje imaš još jednu ljubav ― pisanje poezije. Koja je tematika tvoje poezije? Imaju li tvoje pjesme poveznicu s motivima u ilustracijama?
Jednostavno rečeno, gotovo uopće nemaju poveznicu s motivima u mojim ilustracijama. Poezija mi je malo mračnija, najčešće ljubavne tematike, a takvu kolekciju radova imam samo jednu. U posljednje vrijeme u svojim se ilustracijama i poeziji često orijentiram na politiku i gospodarstvo, pa tek tu nastaje nekakva poveznica… možda. Rekla bih da mi je trenutačno najveća poveznica između poezije i ilustracija ilustriranje tuđe poezije, što jednostavno obožavam raditi.
“Otisci čovječanstva“ ilustracije su koje će uskoro „oživjeti“ na Galeriji svjetlosti Knjižnice. Kakav je osjećaj znati da uskoro otvaraš svoju prvu izložbu?
Posljednje dvije – tri godine punila sam svoje Cloud račune ilustracijama te bih ih povremeno pokazivala prijateljima i poznanicima, ali i dijelila na društvenim mrežama za malu publiku ljudi koja bi ih kupovala, tako da izložiti ih javno prvi put na samostalnoj izložbi jednako je i uzbudljivo i zastrašujuće. No isto tako, svakako je divan osjećaj „izaći iz ormara“ i još k tomu u Požegi, u našoj novoj i prekrasnoj Gradskoj knjižnici. Smatram ovo velikim napretkom za mene kao umjetnika.
Ninina izložba digitalnih ilustracija „Otisci čovječanstva“ otvorit će se u petak, 11. veljače 2022. godine, u 19 sati na Galeriji svjetlosti Gradske knjižnice Požega. Dođi, podrži, doživi!
Facebook događaj Otisci čovječanstva ― otvorenje izložbe Nine Alvir | Facebook
Izložbu na Galeriji svjetlosti Knjižnice moći ćeš pogledati do 10. ožujka 2022. godine!
Prenosi: Gradska knjižnica Požega