Srpanj će biti ključan mjesec – hoće li trgovci zaustaviti daljnje povećanje cijena, ili ih čak smanjiti ako veleprodajne cijene nastave padati?
Vozači benzinskih automobila suočavaju se s neočekivanim rastom cijena goriva na britanskim benzinskim postajama nakon višemjesečnog trenda pojeftinjenja. Stručnjaci iz RAC-a upozoravaju da je prosječna cijena benzina u Velikoj Britaniji porasla za 2 penija po litri zbog “napetosti na Bliskom istoku”, čime je prekinut tromjesečni pad cijena. Trenutno bezolovni benzin u prosjeku košta 134,17 penija po litri, što je 2 penija više u odnosu na početak lipnja. Cijene na benzinskim postajama u supermarketima rasle su nešto sporije – u prosjeku su više za 1,3 penija, s 128,96 na 130,26 penija po litri – piše Večernji list.
Kao glavni razlog poskupljenja navodi se rast cijene sirove nafte koji je uzrokovan tenzijama na Bliskom istoku. Prema izvješću, cijena barela porasla je s oko 64 dolara krajem svibnja na gotovo 79 dolara do 19. lipnja, zbog pogoršanja odnosa između Izraela i Irana. Postoji bojazan da bi Iran, jedan od najvećih svjetskih proizvođača nafte, mogao zaustaviti izvoz kroz strateški Hormuški tjesnac, što je dodatno unijelo nestabilnost na tržište. Ipak, za razliku od nekih ranijih predviđanja, cijena nafte se do kraja mjeseca ipak spustila na oko 67 dolara, što je tek nekoliko dolara više nego na početku lipnja, prenosi Express.
RAC se nada da će se cijene na benzinskim pumpama sada stabilizirati, čime bi vozači bili pošteđeni novih poskupljenja u srpnju. Ipak, daljnji razvoj situacije ovisit će o tome kolike će marže trgovci odlučiti zadržati na gorivu. Upravo je to problematično jer je nedavno izvješće Uprave za tržišno natjecanje (CMA) ponovno ukazalo na previsoke marže i manjak konkurencije kao glavne razloge zbog kojih cijene goriva ostaju visoke.
Glasnogovornik RAC-a za gorivo, Simon Williams, izjavio je: “Dolazak ljeta donio je nepoželjno povećanje cijena na pumpama, s trgovcima koji nisu gubili vrijeme s podizanjem cijena nakon povećanih napetosti na Bliskom istoku. Cijene bezolovnog i dizela sada su najviše od kraja travnja, iako ne vidimo razlog za daljnje poskupljenje jer su veleprodajne cijene ponovno pale.” Srpanj će biti ključan mjesec – hoće li trgovci zaustaviti daljnje povećanje cijena, ili ih čak smanjiti ako veleprodajne cijene nastave padati? Ili će vozači biti prisiljeni dugoročno plaćati više? To je osobito aktualno s obzirom na to da je Uprava za tržišno natjecanje prije samo dva dana istaknula koliko je konkurencija u maloprodaji goriva slaba.