U sklopu Erasmus+ KA122 projekta mobilnosti učenika i osoblja u području odgoja i općeg obrazovanja pod nazivom „Osnaženi za put do bezbrižne i ekološki održive škole“, odrađena je druga mobilnost za nastavnike.
Europass Teacher Academy tečaj s temom „Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers“ održan je u Barceloni, Španjolska, u periodu od 11. ožujka do 16. ožujka 2024. godine.
Na tečaju je sudjelovala stručna suradnica pedagoginja Tehničke škole iz Požege, Andreina Bekafigo Starčević, uz nastavnike i stručne suradnike iz Finske, Portugala, Njemačke i Latvije.
Tema stručnog tečaja usko je vezana za prepoznavanje i rješavanje stresa u školskoj okolini. Poučavanje može biti najljepši, ali i najizazovniji posao – današnji nastavnici visoko su na ljestvici zanimanja koja se suočavaju s najviše stresa pri obavljanju svakodnevnog posla. U isto vrijeme, sami učenici primjećuju negativan utjecaj stresa na svoje raspoloženje, ponašanje i akademski uspjeh, što može ponekad ugroziti njihovo mentalno zdravlje.
Ovaj tečaj je imao za zadatak predstaviti nastavnicima alate i strategije za borbu sa svojim, ali i učeničkim stresom. Kroz dinamiku aktivnosti, polaznici su upoznali tehnike za njegovanje vlastite dobrobiti i održavanje ugodnog radnog okruženja za sebe i učenike.
Predstavljena su novija znanstvena istraživanja s dokazima o prednostima programa redukcije stresa, posebno u školskom okruženju. Polaznici su upoznali učinak stresa i anksioznosti na učenje, ali i načine kako pomoći učenicima u savladavanju i sprječavanju stresa. Kroz tečaj su prikazane tehnike opuštanja kojima se nastavnici mogu služiti u učionicama, ali i izvan njih, kako bi opustili učenike i sebe. U fokusu tečaja bile su emocionalna inteligencija i regulacija te vještine koje iz njih proizlaze, a jedan su od korisnih alata za nošenje sa stresom.
Po završetku tečaja, polaznici su stekli nova znanja i tehnike ovladavanja stresom koje će po povratku u svoje škole moći implementirati u preventivne programe i primijeniti za dobrobit svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa u školi.
Andreina Bekafigo Starčević, prof. pedagogije i hrvatskog jezika i književnosti