Studijsko putovanje u regiju Champagne

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp


TZ Požeško-slavonske županije je u sklopu provedbe treće godine i treće faze projekta Zlatna Slavonija Eno&Gastro kao jednu od niza aktivnosti, realizirala studijsko putovanje primjera dobre prakse za vinare i ugostitelje.
Studijsko putovanje djelatnika i vlasnika vinarija i ugostitelja iz Požeško-slavonske županije u regiju Champagne u Francuskoj je bilo izuzetno korisno pružajući im  dragocjene uvide u proizvodne procese, marketinške strategije i načine vođenja ugostiteljskih objekata. Evo nekoliko ključnih lekcija koje su naučili:​

Visoka kvaliteta proizvodnje i inovacije​
Champagne je svjetski poznata po svojoj iznimnoj kvaliteti pjenušavih vina. Vinari su vidjeli i naučili o strogo kontroliranim uvjetima proizvodnje, uključujući preciznu regulaciju temperature i vlažnosti tijekom fermentacije, te rigorozne standarde u odabiru grožđa, parametara i termina berbe. Razumijevanje tih visokih standarda može pomoći vinarima da poboljšaju kvalitetu svojih proizvoda. Iako se Champagne pridržava tradicionalnih metoda, regija je također pionir u inovacijama. To uključuje korištenje naprednih metoda za kontrolu fermentacije i starenja, kao i implementaciju održivih praksi u vinogradarstvu.​

Terroir i tradicija​
Jedna od ključnih lekcija iz Champagne je važnost terroira – jedinstvenog spoja tla, klime i geografske lokacije koji utječe na okus vina. Vidjeli su kako terroir i tradicija mogu biti korišteni kao marketinški alat za isticanje jedinstvenosti njihovih vina.
Održavanje i promocija lokalnih tradicija može dodati vrijednost proizvodima i privući ljubitelje vina koji traže autentičnost.​ U regiji je sve veći naglasak na održivosti. Vinari su vidjeli dobre prakse održivog vinogradarstva te korištenje organskih i biodinamičkih metoda. Održivo vinogradarstvo ne samo da pomaže očuvanju okoliša, već također može biti korišteno kao marketinški alat za privlačenje ekološki osviještenih potrošača.​

Brendiranje i marketing​
Champagne je primjer izvrsnog brendiranja. Ugostitelji i vinari su naučili kako stvoriti snažan brand koji privlači kupce. To uključuje pažljivo osmišljene etikete, luksuzno pakiranje te marketinške kampanje koje komuniciraju prestiž i kvalitetu. Također su u praksi doživjeli kako učinkovito koristiti priču o svom vinu i vinariji kao dio marketinga. Priča o podrumu, lokaciji, tradiciji i po mogućnosti multimedijska prezentacija povoljno utječu na stvaranje brenda i odluku kupaca da na licu mjesta kupe vino. Profesionalne degustacije koje ističu najbolja svojstva vina su vrlo učinkovita za samu prodaju. ​ Champagne je također poznata po vinskom turizmu, gdje posjetitelji mogu obići vinograde, podrume i sudjelovati u degustacijama. Ugostitelji mogu naučiti kako stvoriti jedinstvena iskustva za posjetitelje koja će povećati njihov interes i lojalnost prema brandu.​

Suradnja i mreže​
Studijsko putovanje omogućuje povezivanje s kolegama iz industrije i stvaranje mreže kontakata. Vinari i ugostitelji mogu jedni od drugih učiti, razmjenjivati iskustva i surađivati na zajedničkim projektima. Ovakva suradnja može dovesti do novih poslovnih prilika i poboljšanja praksi unutar industrije.​

Gastronomski spojevi​
Ugostitelji su u praksi vidjeli kako savršeno upariti hranu i vino, stvarajući nezaboravna kulinarska iskustva. Champagne je poznata po svojim sommelierima koji su stručnjaci u kreiranju jedinstvenih spojeva hrane i vina, što može unaprijediti ponudu restorana i poboljšati zadovoljstvo gostiju.​

Upravljanje poslovanjem​
Poslovne prakse u regiji Champagne, uključujući financijsko upravljanje, planiranje proizvodnje i logistiku, mogu pružiti vrijedne uvide u efikasno vođenje vinogradarskog ili ugostiteljskog poslovanja. Učenje od najboljih u industriji može pomoći u optimizaciji operacija i poboljšanju profitabilnosti.​

Razumijevanje duboke kulture i tradicije regije Champagne inspirira vinare i ugostitelje da razviju i promoviraju vlastite jedinstvene kulturne prakse i prednosti. Tako se dodaje autentičnost ponudi te čini njihove proizvode i usluge posebnima. Direktorica TZ Požeško-slavonske županije Maja Jakobović zaključila je:

”Studijsko putovanje u regiju Champagne je bilo transformativno iskustvo za vinare i ugostitelje, pružajući im vrijedne lekcije koje mogu primijeniti u svojim poslovima kako bi unaprijedili kvalitetu, brendiranje, marketing i ukupno iskustvo svojih proizvoda i usluga.”


Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)