AKO SE PITATE kakav će biti novi Yugo, odgovor je jednostavan – poput originala, to će biti mali i pristupačan automobil, postavljen na modernu platformu strateškog partnera i pokretan isključivo benzinskim motorom.
Prvi prototip u voznom stanju bit će predstavljen 2027. godine na sajmu automobila u Beogradu, piše portal Klix.ba.
Zastava Yugo bio je veliki domaći i izvozni uspjeh – simbol jugoslavenskog ponosa i povoljan automobil koji je nakon završetka proizvodnje stekao kultni status – prenosi INDEX.hr
Ovaj trovratni subkompakt lansiran je na tadašnje domaće tržište prije gotovo 45 godina. Temeljio se na Fiatovoj tehnologiji, konkretno na mehanici Fiata 127, a proizvodio se u tvornici Crvena Zastava u Kragujevcu. Bio je izuzetno popularan, a njegova prodaja proširila se i na inozemstvo, gdje je prvo izazvao interes, a zatim i razočaranje.
> Kako je jugoslavensko smeće steklo kultni status u SAD-u
Jedna od zanimljivijih epizoda u povijesti Yuga bila je njegova prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama. S početnom cijenom od samo 3990 dolara, znatno je potkopao konkurenciju na američkom tržištu.
Postojao je i u verziji elegantnog kabrioleta, dok je Zastava nastavila raditi na raznim izvedbama, iako većina nikada nije stigla do prodajnih salona. Uspješan izvozni put prekinuo je rat u Jugoslaviji, no proizvodnja je kasnije nastavljena. Yugo je prošao kroz dva velika redizajna i ostao na tržištu sve do 2008. godine.
Prve skice već su izašle van
Tijekom svog proizvodnog vijeka Yugo je predstavljao osnovno prijevozno sredstvo, no posljednjih godina postao je ikona pop-kulture. Sada se planira njegov povratak, ali u potpuno novom ruhu.
Prve skice novog Yuga već su predstavljene javnosti, a ove godine trebao bi biti prikazan model u punoj veličini. Službeni debi planiran je za Beograd Expo 2027. godine, kada će biti predstavljen prvi prototip u voznom stanju.
Ovaj ambiciozni projekt osmislio je prof. dr. Aleksandar Bjelić, istaknuto ime u njemačkoj automobilskoj i dobavljačkoj industriji, koji je sa svojim timom pravnika već osigurao međunarodna prava na zaštitni znak.
Početno financiranje prava na brend, koncept i dizajn vodi sam Bjelić, ali ne sumnja da će razvojni i investicijski partneri biti dobrodošli. Za dizajn je zaslužan srpski dizajner Darko Marčeta, koji je svojim prvim renderima savršeno uhvatio proporcije i duh klasičnog Yuga.
Njegov retro-futuristički stil pomalo podsjeća na Hyundai Ioniq 5 i koncept N74, no sam Marčeta ističe kako vlasnici Yuga uvijek žele “nabrijati” svoj automobil, što ga je inspiriralo da to primijeni već u osnovnom dizajnu novog modela.
Zasad samo benzinska varijanta
Za razliku od spomenutih korejskih modela, novi Yugo bit će pozicioniran kao pristupačan automobil za početnike. Tehnička osnova bit će provjerena platforma ugovornog partnera, čije ime Bjelić još ne želi otkriti. Novi Yugo zadovoljit će sve ekološke i sigurnosne propise te će ostati vjeran svojoj izvornoj ideji – biti povoljan i jednostavan automobil.
Iako je električna verzija moguća u budućnosti, plan je da novi Yugo bude isključivo pokretan benzinskim motorom, čime će dodatno zadržati pristupačnost i vozačku zabavu.