U Osnovnoj školi „Dobriša Cesarić“ u Požegi 20. svibnja 2025. održana je završna svečanost školskog cjelogodišnjeg projekta „Šume“, koji se ove godine provodi po 11. putzaredom. Projekt je dio šire inicijative „Zeleni tjedan“, a njegovu koordinaciju i ovogodišnje aktivnosti vodila je Sandra Halt-Ćuže, profesorica mentorica, uz suradnju prof. Julijane Madaj Prpić, izvrsne savjetnice, učiteljice Julijane Banovac, savjetnice, te učiteljice Maje Burić, voditeljice UZ „Slap“.
Projekt je osmišljen s ciljem razvijanja ekološke svijesti kod učenika i poticanja njihove aktivne uloge u očuvanju okoliša. Kroz cijelu školsku godinu učenici su sudjelovali u raznim praktičnim aktivnostima – od sadnje stabala u suradnji s Hrvatskim šumama, izrade uporabnih i ukrasnih predmeta od recikliranih materijala u okviru učeničke zadruge „Slap“, do kvizova znanja i kreativnih radionica.
Završni dan projekta obilježio je i stručni doprinos Gorana Urha, dipl. ing. silv. iz Hrvatskih šuma Požeško-slavonske županije, koji je održao predavanje o važnosti šuma i njihovu očuvanju. Osim predavanja, osmislio je i edukativni kviz za učenike, u kojem je pobijedila skupina „Dabrovi“ (6.c), pokazavši zavidno znanje iz geografije i bioraznolikosti.
Jedna od posebno zapaženih aktivnosti bila je terenska nastava „Šumska geometrija“, koju su proveli učenici 6.b razreda pod vodstvom razrednice Julijane Madaj Prpić. Učenici su u park-šumi Stari grad koristili vlastoručno izrađene klinometre za mjerenje visine stabala te pomoću aplikacije Pl@ntNet prepoznavali biljne vrste. Ova je aktivnost uspješno spojila sadržaje iz matematike, biologije i geografije, istovremeno potičući timski rad, istraživačko učenje i boravak u prirodi.
Projekt „Šume“ pokazao je kako integrirani pristup učenju – koji povezuje razne školske predmete, svakodnevni život i lokalnu zajednicu – može rezultirati kvalitetnim obrazovnim iskustvom. Sudjelovali su učenici različitih razrednih odjela, kao i učenici u produženom boravku, što dodatno naglašava uključenost i timsku suradnju svih sudionika obrazovnog procesa.
U duhu indijanske mudrosti: „Zemlju nismo naslijedili od svojih predaka, već smo je posudili od svojih potomaka“, ovim se projektom nastavlja njegovanje vrijednosti održivog razvoja, odgovornog ponašanja prema prirodi i te se stvaratemelj za ekološki osviješteno građanstvo budućnosti.
Piše: S. Halt-Ćuže
Foto: D. Čokrlić