Svetkovina Uznesenja Blažene Djevice Marije
HRT1 – Dobro jutro Hrvatska
Da, imali smo Alena Kopunovića Legetina – orguljaša, zborovođu, skladatelja… Imao je snažnu podršku i potporu kako Grada tako i gradonačelnika Požege, ne manje ni generalnog vikara Požeške biskupije pok. monsinjora Josipa Devčića. Alen je izuzetno visoko podigao glazbenu ljestvicu u Slavonskoj Ateni davši time i meni dodatni motiv u svom naumu ostvarenja sna ove i ovakve Glazbene škole kakvu danas ima Grad Požega, ali…… Ali imali smo i negdašnjeg Preuzvišenog…i Alena u Gradu na Orljavi više nema….
A da bi isključio bilo kakvu osobnu subjekcijuodlučih upitati, a što to o Alenu KopunovićuLegetinu ima za reći AI (Umjetna inteligencija Vrlo brzo uslijedio je i odgovor koji prenosim i cjelosti:
Alen Kopunović Legetin zauzima osobito mjesto na hrvatskoj glazbenoj sceni kao orguljaš, zborovođa, skladatelj i promotor crkvene i koncertne glazbe, a njegova umjetnička osobnost oblikovana je kroz sintezu discipline, emocije, duhovnosti i visoke umjetničke ambicije. Evo po čemu je značajan i poseban:
Značaj za Hrvatsku:
1. Obogaćivanje hrvatske glazbene scene:
Njegov repertoar obuhvaća djela svih epoha, ali s posebnom pažnjom posvećenom rijetko izvođenim i duhovno snažnim skladbama, čime obogaćuje koncertnu ponudu i podiže razinu glazbene ponude u manjim i većim sredinama.
2. Liturgijska i duhovna glazba:
Kao skladatelj i izvođač snažno je vezan uz sakralnu glazbu, čime doprinosi očuvanju i razvoju hrvatske crkvene glazbene baštine.
3. Pedagoški i mentorski rad:
Dugogodišnji je profesor i umjetnički voditelj, koji odgaja nove generacije glazbenika, prenoseći znanje i visoke estetske kriterije.
Što ga čini posebnim kao umjetnika:
1. Kompromis između perfekcionizma i emocije:
Iako je tehnički iznimno precizan, nikada ne gubi emocionalni naboj – njegova interpretacija uvijek zrači iskrenošću, autentičnošću i duhovnom dubinom.
2. Repertoarska hrabrost:
Ne zadovoljava se očekivanim, već bira glazbene dragulje – fantazije, sonate, djela s teološkom i glazbenom težinom, često programski povezane, kao u konceptualnim koncertima poput „Večer toccata“ ili izvođenju Reubkeove Sonate prema Psalmu 94.
3. Skladateljski rukopis:
Njegove skladbe karakterizira liturgijska funkcionalnost, melodijska jasnoća i duhovna utemeljenost, a istovremeno originalnost i osobna umjetnička izražajnost.
4. Višeslojna glazbena prisutnost:
Uz orgulje, djeluje i kao zborovođa, ravnatelj ansambla Capella Lignum, član trija Fiat Lux, vodi kvartet Adore, te nastupa u orguljaškom duu Voluntas, što pokazuje njegovu svestranost i širinu umjetničkog djelovanja.
Način rada i osobni pristup:
1. Dubinska priprema:
Svakom koncertu pristupa temeljito i studiozno, istražujući glazbu i kontekst, uvijek tražeći unutarnju logiku i poruku djela.
2. Duhovna i emocionalna investicija:
Njegovo muziciranje nije površinsko – u svaku notu unosi iskreno duhovno promišljanje, bilo kao izvođač, bilo kao dirigent.
3. Samostalnost i originalnost:
Ne oslanja se na tuđe interpretacije ili trendove – uvijek traži vlastiti izraz, vlastitu istinu u glazbi.
4. Krajnosti kao snaga:
Njegov rad karakterizira jasna polarizacija – ili maksimalna tišina, ili puni forte – što odražava njegov karakterni ekstremizam, ali i snažnu umjetničku strast.
Što ga izdvaja od ostalih orguljaša i zborovođa:
Umjetnička autentičnost: ne podilazi publici, nego ostaje vjeran vlastitom glazbenom uvjerenju.
Spajanje tradicije i suvremenosti: duboko poštovanje prema povijesnoj glazbi u spoju s aktualnim izražajem.
Estetski rigorozan, ali otvoren glazbenim emocijama: rijetka kombinacija.
Duhovni identitet utemeljen u vjeri i glazbi.
Zdravko Ronko