Biskup Škvorčević krstio peto dijete roditelja Kovačević u Kutjevu

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp


U nedjelju, 31. srpnja 2022. požeški biskup Antun Škvorčević predvodio je u župnoj
crkvi Rođenja BDM u Kutjevu euharistijsko slavlje tijekom kojeg je krstio Filipa, peto dijete
roditelja Josipa i Nevenke Kovačević. Uvodeći u slavlje biskup je kazao sudionicima da je
početnim pozdravom: »Milost Gospodina našega Isusa Krista, ljubav Boga Oca i zajedništvo
Duha Svetoga«, sebe i njih htio podsjetiti kako smo, dolazeći u crkvu na svetu misu ušli u
Božji svijet. Ustvrdio je da se osobito raduje što će mali Filip po svetom krštenju
sakramentalno ući u zajedništvo Isusa Krista, u vazmeno otajstvo njegove muke, smrti i
uskrsnuća.

Još je rekao da se raduje što nam Bog i ove nedjelje ovim svetim slavljem svjedoči
da nas voli, ali i stoga što sudionici slavlja Bogu svjedoče da ga vole i da računaju s njime.
Osobiti pak pozdrav uputio je roditeljima Josipu i Nevenki, te drugim članovima njihove
obitelji, čestitavši im i zahvalivši na njihovu opredjeljenju za peti život, za novo ljudsko biće.
U homiliji biskup je upitao sudionike slavlja jesu li čuli kako će uskoro u hrvatske
škole kao alternativa konfesionalnom vjeronauku biti uveden novi predmet pod nazivom
»Kritičko razmišljanje«. Kazao je, kad bi to značilo da će roditelji koji žele da se njihova
djeca nauče kritičkom razmišljanju odabrati taj predmet, a oni kojima nije stalo do kritičkog
razmišljanja njihove djece odabrati katolički vjeronauk, odmah i s radošću pozdravio bi
uvođenje ovog predmeta.

Međutim, napomenuo je kako bi se iz uvođenja spomenutog
predmeta moglo pogrešno zaključiti da su kršćani i kršćanska vjera protivni kritičkom
razmišljanju. Upravo suprotno, ustvrdio je biskup, potkrijepivši svoju tvrdnju činjenicom da
nas sva tri naviještena biblijska čitanja ove nedjelje potiču na kritičko razmišljanje s obzirom
na neka temeljna pitanja ljudskog života. Naša djeca i mladi na vjeronauku u školi uče kritički
razmišljati, ali ne tek po ljudskim, nego po Božjim mjerilima. Kršćanski roditelji koji bi za
svoju djecu birali učenje kritičnosti koja se svodi na ljudske sposobnosti ograničenih
mogućnosti, ne vodeći pritom računa o onome što je Bog u Isusu Kristu objavio i učinio za
naše spasenje, loše bi izabrali, ustvrdio je biskup.

Polazeći od naviještenog evanđelja, u kojem Isus kritički pristupa pitanjima
materijalnog posjedovanja, biskup je kazao kako je evanđelist Luka bio majstor pera. Naime,
čovjeka koji je zamolio Isusa da presudi u sporu oko baštine između njega i brata namjerno je
ostavio anonimnim nazvavši ga „netko“, da bi se svatko od budućih slušatelja i čitatelja
njegova evanđelja prepoznao u tom čovjeku, osobito s obzirom na neurednu težnju za
posjedovanjem materijalnih dobara, koju nazivamo pohlepa.
Isusov kritički odgovor na pitanje ovog bezimenog čovjeka uči nas kako je pogrešno pristupati materijalnim dobrima kao
stvarnostima o kojima ovisi naša konačna sudbina i u kojima je sav naš smisao. Istaknuo je
kako i u aktualnom društvenom trenutku u Hrvatskoj, u kojem se kao jedina i najvažnija
vrijednost zastupa gospodarski napredak i rast BDP-a, trebamo imati na pameti da su
materijalna dobra od drugotne važnosti u odnosu na najvažnije životne vrijednosti, a tiču se
čovjekova „biti“ i to u punini i zauvijek, ustvrdio je biskup. Na temelju prvog čitanja iz knjige
Propovjednikove, biskup je kazao da su vjernici od davnine kritički razmišljali o vrijednosti
posjedovanja materijalnih dobara.

Na temelju vlastitog iskustva dolazili su do zaključka kako
na koncu života moraju sve imanje koje su teškom mukom stekli ostaviti drugima, i da ono ne
može čovjeka iznutra ispuniti nego uvijek u njemu ostavljaju prazninu, te Propovjednik za sve
to upotrebljava riječ „ispraznost“, koja se može prevesti i kao „besmislenost“ ili „besmisao“.
Biskup je istaknuo kako nas iskustvo ispraznosti uvjerava koliko nam je potreban Bog, koji
jedini može dati smisao našem postojanju, i bez kojega je isprazno i besmisleno gomilanje
materijalnih dobara, a napose oružja, o čemu svjedoče posljednji mjeseci rata u Ukrajini. Na
pitanje tko to ljude potiče da rade i žive isprazno i besmisleno, biskup je odgovorio kako to
dolazi od Zloga, koji nas želi upropastiti.

Kazao je da je obitelj Kovačević s petim djetetom poslagala ljestvicu vrijednosti za
koju će mnogi u Hrvatskoj pomalo podrugljivo reći da nije prihvatljiva, jer polaze od
sebičnih, hedonističkih mjerila. Naime, po njihovu mišljenju već je previše imati jedno ili
dvoje djece, a kamoli petero, i da je važnije od rađanja djece i ulaganja sebe kroz žrtvu ljubavi
u njihov odgoj stjecati materijalna dobra, koja će im učiniti život ugodnijim i smislenijim.
Međutim, ne može „nešto“ biti važnije nego „netko“, ne može nešto materijalno biti vrjednije
od osobe.

Najveća vrijednost u Hrvatskoj jest novi čovjek, i treba imati hrabrosti usprotiviti se
idejama i inicijativama koje polaze od poremećene ljestvice vrednota koje to niječu, istaknuo
je biskup. Pozvao je stoga sudionike slavlja da se s obzirom na novi ljudski život oduševe
Isusovim „kritičkim razmišljanjem“ i njegovim programom „bogaćenja u Bogu“ na koji nas
poziva u današnjem evanđelju. Biskup je pripomenuo kako Isus nije protiv toga da
posjedujemo materijalna dobra, jer je i njih Bog stvorio te se njima trebamo koristiti za što
dostojanstveniji život, ali je protiv toga da im robujemo i da nas u konačnici ona uguše.
»Kako raditi, a da ne izgubiš svoje dostojanstvo? Kako zaraditi, a da u tome ne izgubiš svoju
dušu? Kako živjeti, a da se ponašaš onako kako te je Bog smislio? To su pitanja našeg
kritičkog razmišljanja. Hoćemo li prepustiti drugima da o tome razmišljaju i oblikuju nam e
stavove koji nisu dovoljno utemeljeni, ili ćemo s Božjih polazišta imati hrabrosti reći: „Zna
Bog najbolje – i ja s njime.“ Kad s Bogom razmišljam i kritički ispitujem sebe i stvarnost oko
sebe, to je najbolji pristup kritičkom razmišljanju«, ustvrdio je biskup.

Dodao je da kršćanima za kritičko razmišljanje o svijetu i čovjeku imaju Sveto Pismo i
iskustvo Crkve koji s Božjih polazišta i na temelju višetisućljetnog iskustva čovječanstva
promiču smisao ljudskog postojanja. Dok se u suvremenom društvu traži od ljudi da se slože s
onima koji djeluju u politici, u gospodarstvu, u znanosti i u nekim drugim područjima, biskup
je podsjetio kako je najvažnije složiti se s Bogom. Još je rekao da kršćanin, dolazeći
nedjeljom na svetu misu, uvijek iznova kritički ispituje svoje stavove i opredjeljenja, pazeći
da se tako služi svojom slobodom da ga ona ne odvede u propast, nego dovede do punine,
smisla i konačnosti života, koja se može ostvariti samo u Bogu. Ono što u Hrvatskoj treba
najviše nastojati jest ostvarivati Božji program, služiti se njegovom mjerom u pristupu
materijalnim dobrima i na drugim razinama stvarnosti, osobito pak zauzimati se za rađanje
ljudskog života kao prvotne vrijednosti, ustvrdio je biskup.

Pozvao je sudionike slavlja da se oduševe za taj Božji program onako kako je to bio sv. Pavao, koji u naviještenom drugom
čitanju uvjerava Kološane da je Bog u vazmenom otajstvu Isusove muke, smrti i uskrsnuća
pobijedio našu prolaznost i smrt. Podsjetio ih je da su u krštenju svukli starog čovjeka
istrošenog zloćom, grijehom, prolaznošću i smrtnošću, i zaodjenuli se Kristovom milošću i
besmrtnošću te postali novo stvorenje. Zbog toga im nije više težiti za zemaljskim, nego za
nebeskim, gdje Krist sjedi s desna Bogu i gdje će jednom i oni s njime prebivati u slavi.

Kazao je da će mali Filip, koji se pojavio u prolaznosti našeg postojanja, biti u krštenju
odjeven u odjeću besmrtnosti i u Isusu Kristu postati novo stvorenje za život vječni. Poručio
je njegovim roditeljima da budu ponosni što nisu ostvarili tek nešto materijalno i prolazno,
nego što su mu podarili život koji je za vječnost. Sve na zemlji je prolazno, a čovjek je biće za
vječnost. Zašto ne bismo djelovali za svoju vječnost upitao je biskup nazočne, pozvavši
svakog pojedinog sudionika slavlja da odgovori na to pitanje. Roditeljima pak malog Filipa
zahvalio je što su prihvaćajući peto dijete, postali Božji suradnici na njegovu naumu o
čovjeku kao biću određenu za zajedništvo s njime u vječnosti.

Nakon popričesne molitve biskup je podsjetio da danas u svim župama Požeške
biskupije započinje bliža priprava za slavlje njezine 25. obljetnice i uzdignuća voćinske crkve
na dostojanstvo Manje bazilike, koje će se održati u nedjelju, 21. kolovoza u Voćinu. Kazao je
da nas transparent iznad ulaza i u kutjevačku župnu crkvu, plakat i neke druge naznake
podsjećaju da pripadamo Isusu Kristu u njegovoj Crkvi katoličkoj po svojoj Požeškoj
biskupiji.

Dodao je kako nas sve te naznake žele pokrenuti da ne ostanemo u stanju mrtvila,
nego se u ta događanja najprije duhovno uključimo moleći zajedno na svršetku svake mise
molitvu za našu Požešku biskupiju. Napomenuo je kako će u toj pripravi osobito biti snažne
dvije točke: slavlje svetkovine sv. Lovre, zaštitnika naše Biskupije i njezina Caritasa idućega
10. kolovoza u Požegi, te hodočašće i misno slavlje svetkovine Uznesenja Blažene Djevice –
Velike Gospe, 15. kolovoza, napose s obiteljima s brojnom djecom u Voćinu, Pozvao je
sudionike slavlja da u nedjelju, 21. kolovoza u što većem broju dođu na spomenuto slavlje u
Voćin.

Nakon što su nazočni izmolili Molitvu za Požešku biskupiju i zaključili pjevanjem
poklika »Krist danas i uvijeke, aleluja!« , biskup Antun čestitao je roditeljima Josipu i
Nevenki za peto dijete rođeno a u krštenu preporođeno, poručivši im da u novokrštenom
Filipu kući nose najveće blago, istaknuvši kako najveće hrvatsko blago nije ništa materijalno,
nego čovjek.

Sudionike pak slavlja pozvao je da poštuju svaku obitelj s brojnom djecom i da
im pružaju i duhovnu i materijalnu potporu, te na taj način budu promicatelji kulture života.
Zahvalio im je što su sudjelovanjem na ovom slavlju posvjedočili da se žele bogatiti u Bogu, a
ne biti siromašni u materijalnom. Župniku Ivanu Štivičiću i njegovim suradnicima zahvalio je
na svemu onome što redovito nastoje činiti u kutjevačkoj župi, osobito u molitvenoj
povezanosti s Marijom Isusovom Majkom, koja se ovdje štuje od davnine, te je na
novokrštenog Filipa i njegovu obitelj, kao i na sve sudionike slavlja zazvao Božji blagoslov.
Nakon svete mise biskup se u župnom domu susreo s članovima obitelji Kovačević,
razgovarao o njihovu životu, predao im darove i novčani prilog.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *