U Dvorani sv. Terezije Avilske u Požegi, 31. ožujka održana je četvrta korizmena
tribina na kojoj je gostovala Jasminka Buljan Culej na temu „Mjesto i značenje katoličkih
škola u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske“. Nakon molitve Anđeoskog
pozdravljenja, moderatorica tribine Ivana Arambašić, profesorica engleskog jezika u
Katoličkoj gimnaziji u Požegi, pozdravljajući nazočne sudionike tribine, izrazila je radost što
na ovoj tribini može sudjelovati u dvostrukom svojstvu: i kao nastavnica u katoličkoj školi i
kao roditelj djeteta koje pohađa katoličku školu.
Kazala je kako se u središtu odgojno
obrazovnog procesa u katoličkim školama nalazi učenik pojedinac u cjelovitosti i nedjeljivosti
njegove osobe, kao što to i sama riječ ,„individuum“ izriče. Potom je u kratkim crtama
predstavila večerašnju predavačicu Jasminku Buljan Culej, koja je diplomirala biologiju na
Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, gdje je magistrirala i doktorirala. Stručno
se usavršavala u inozemstvu pa je 2008. na Harvard graduate School of Education, u
Sjedinjenim Američkim Državama završila glavni kolegij „Učinkovito upravljanje
obrazovnim sustavima“.
Objavila je šezdesetak znanstvenih i stručnih radova; urednica je
nekoliko knjiga i suautorica priručnika za nastavu prirodoslovne grupe predmeta. Obnašala je
dužnost savjetnice ministra znanosti i obrazovanja i načelnice Istraživačko-razvojnog odjela
Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO). Trenutno radi u
Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije.
U svom izlaganju dr. Buljan Culej najprije je dala kratki povijesni pregled djelovanja
Crkve na odgojno-obrazovnom području od početka njezina postojanja do Drugog
vatikanskog sabora i međunarodnog Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o
suradnji na spomenutom području. Pritom je istaknula ulogu redovničkih zajednica, napose
benediktinaca i isusovaca, s njihovim samostanskim školama i sveučilištima. Potom je
iznijela određene statističke podatke o katoličkim školama u Republici Hrvatskoj (12
osnovnih i 12 srednjih), s osobitim naglaskom na pet katoličkih škola na području Požeške
biskupije. Istaknula je kako je posebnost kurikula katoličkih škola i njezin identitet u
klasičnoj, moralnoj i duhovnoj dimenziji odgojno-obrazovnog procesa. Zatim je prikazala što
se u katoličkim školama očekuje od učiteljâ, što od učenikâ, a što od roditeljâ.
Kazala je da biti učitelj u katoličkoj školi nije samo posao, nego i apostolat. Učenik pak treba biti aktivni
subjekt u odgojno-obrazovnom procesu njegova izrastanja u zrelu i odgovornu osobu.
Roditelji i drugi članovi obitelji učenika koji pohađa katoličku školu su pozvani da se aktivno
uključe u odgojno-obrazovni proces njihova djeteta. U završnom dijelu izlaganja dr. Buljan
Culej je navela neke suvremene izazove s kojima se katoličke škole suočavaju, naznačivši
pritom kako valja na njih odgovoriti.
Nakon izlaganja uslijedila je rasprava tijekom koje su učenici, nastavnici i roditelji
iznijeli svoja pozitivna iskustva s katoličkim školama. Na koncu tribine moderatorica
Arambašić zahvalila je svima na sudjelovanju, osobito prof. Buljan Culej. Peta i posljednja
ovogodišnja korizmena tribina održat će se u četvrtak, 7. travnja, na kojoj će dr. Tonči Matulić
govoriti o Crkvi u službi ljudskog dostojanstva.
Četvrta korizmena tribina u Požegi
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp