Četvrta korizmena tribina u Požegi

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp


U Dvorani sv. Terezije Avilske u Požegi, 31. ožujka održana je četvrta korizmena
tribina na kojoj je gostovala Jasminka Buljan Culej na temu „Mjesto i značenje katoličkih
škola u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske“. Nakon molitve Anđeoskog
pozdravljenja, moderatorica tribine Ivana Arambašić, profesorica engleskog jezika u
Katoličkoj gimnaziji u Požegi, pozdravljajući nazočne sudionike tribine, izrazila je radost što
na ovoj tribini može sudjelovati u dvostrukom svojstvu: i kao nastavnica u katoličkoj školi i
kao roditelj djeteta koje pohađa katoličku školu.

Kazala je kako se u središtu odgojno
obrazovnog procesa u katoličkim školama nalazi učenik pojedinac u cjelovitosti i nedjeljivosti
njegove osobe, kao što to i sama riječ ,„individuum“ izriče. Potom je u kratkim crtama
predstavila večerašnju predavačicu Jasminku Buljan Culej, koja je diplomirala biologiju na
Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, gdje je magistrirala i doktorirala. Stručno
se usavršavala u inozemstvu pa je 2008. na Harvard graduate School of Education, u
Sjedinjenim Američkim Državama završila glavni kolegij „Učinkovito upravljanje
obrazovnim sustavima“.

Objavila je šezdesetak znanstvenih i stručnih radova; urednica je
nekoliko knjiga i suautorica priručnika za nastavu prirodoslovne grupe predmeta. Obnašala je
dužnost savjetnice ministra znanosti i obrazovanja i načelnice Istraživačko-razvojnog odjela
Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO). Trenutno radi u
Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije.

U svom izlaganju dr. Buljan Culej najprije je dala kratki povijesni pregled djelovanja
Crkve na odgojno-obrazovnom području od početka njezina postojanja do Drugog
vatikanskog sabora i međunarodnog Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o
suradnji na spomenutom području. Pritom je istaknula ulogu redovničkih zajednica, napose
benediktinaca i isusovaca, s njihovim samostanskim školama i sveučilištima. Potom je
iznijela određene statističke podatke o katoličkim školama u Republici Hrvatskoj (12
osnovnih i 12 srednjih), s osobitim naglaskom na pet katoličkih škola na području Požeške
biskupije. Istaknula je kako je posebnost kurikula katoličkih škola i njezin identitet u
klasičnoj, moralnoj i duhovnoj dimenziji odgojno-obrazovnog procesa. Zatim je prikazala što
se u katoličkim školama očekuje od učiteljâ, što od učenikâ, a što od roditeljâ.

Kazala je da biti učitelj u katoličkoj školi nije samo posao, nego i apostolat. Učenik pak treba biti aktivni
subjekt u odgojno-obrazovnom procesu njegova izrastanja u zrelu i odgovornu osobu.
Roditelji i drugi članovi obitelji učenika koji pohađa katoličku školu su pozvani da se aktivno
uključe u odgojno-obrazovni proces njihova djeteta. U završnom dijelu izlaganja dr. Buljan
Culej je navela neke suvremene izazove s kojima se katoličke škole suočavaju, naznačivši
pritom kako valja na njih odgovoriti.

Nakon izlaganja uslijedila je rasprava tijekom koje su učenici, nastavnici i roditelji
iznijeli svoja pozitivna iskustva s katoličkim školama. Na koncu tribine moderatorica
Arambašić zahvalila je svima na sudjelovanju, osobito prof. Buljan Culej. Peta i posljednja
ovogodišnja korizmena tribina održat će se u četvrtak, 7. travnja, na kojoj će dr. Tonči Matulić
govoriti o Crkvi u službi ljudskog dostojanstva.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *