Diplomirana agronomkinja Valentina Šutalo iz Požege, s obitelji gradi slavonsku turističku priču

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp


U okviru platforme Uplift.hr pokrenuta je i Uplift akademija, jedina takve vrste u Hrvatskoj, na kojoj će poduzetnici iz turističkog sektora dobiti edukaciju krojenu i usmjerenu isključivo za njihove specifične potrebe.
Radi se o jedinstvenom projektu koji na jednom mjestu okuplja vijesti, informacije i edukativan sadržaj namijenjen malim poduzetnicima kako bi olakšao rast i razvoj njihovog poslovanja. Osim toga, Uplift poduzetnicima pruža networking, mentoriranje i promociju, a projekt je osmislio i provodi Mastercard.
Uplift akademija prošle godine zaprimila je 147 prijava od kojih je odabrano 32 stipendista, a među njima se nalaze i tri stipendistkinje iz Požeško-slavonske županije a to su Iva Pranjić iz Kaptola, Ana Đaković iz Velike i Valentina Šutalo iz Požege.
Danas prenosimo razgovor s Valentinom iz požeške tvrtke Luks Commerce.

Luks Commerce je tvrtka koja ima svoju povijest u Požegi. Priča je počela kao trgovina bicikla, a danas uz osnovnu djelatnost postoji i Luks Bike Adventures agencija za cikloturizam, Luks racing team, biciklistički klub te gift shop Luks čija ponuda uključuje najbolje lokalne proizvode malih OPG-ova i proizvođača s područja Požeško-slavonske županije. Dio ove slavonske poduzetničke priče i Valentina Šutalo, inače diplomirani agronom, koja se po završetku fakulteta odlučila vratiti u svoj rodni kraj.

Pet kratkih pitanja za Valentinu Šutalo:

Najveća moja pobjeda je… svaki dan je moja nova pobjeda jer svakim danom sve više toga učim i osjećam se nekako spremnija za neke buduće poslovne izazove.

Za pet godina bit ću… Uh, to je još daleko… Idemo prvo dan po dan. Nadam se da će se naša poduzetnička priča do tada pohvaliti i smještajnim kapacitetima i da ćemo biti marketinški poznatija i popularnija destinacija nego danas.

Voljela bih da sam na početku svog poduzetničkog puta znala… da nije lako biti sam svoj šef.

Na Uplift akademiji želim naučiti… nešto više o digitalizaciji poslovanja, koja nam je prijeko potrebna i o leadershipu jer smatram da biti lider u poslovanju nije laka stvar. Jednom sam pročitala dobru izreku koja kaže: Ne možemo voditi druge ako nismo naučili voditi sebe.

U poduzetništvo je ušla spontano – i nije požalila

„Luks Commerce postoji od davne 1998., kada je tvrtka počela s radom kao trgovina bicikla. U toj se trgovini zaposlila moja tetka i na kraju preuzela tu istu firmu kada joj šef otišao u mirovinu. Kako su se u međuvremenu, u gradu, počele otvarati iste i slične takve trgovine, njih su dvoje, svjesni tržišta i ograničenja u malom gradu, počeli s proširenjem djelatnosti tvrtke. Kako se moje studiranje primaklo samom kraju, vratila sam se u Požegu i zaposlila sam se kao voditelj europskog projekta koji je odobren našem biciklističkom klubu“, priča ova mlada poduzetnica.

Valentina nije imala u planu poduzetništvo i sve je došlo, tvrdi, spontano. Kaže kako je lakše kada radiš s obitelji jer poslovne obveze se raspoređuju te se sve lakše obavlja.

„Dan započinjemo zajedničkom kavom gdje sumiramo neke ciljeve i zadatke za naredni dan. Kako smo podijeljeni na proizvodnju keksića, organizaciju turističkih izleta i vođenje lokalne suvenirnice, ponekad to zna biti malo kaotično, ali svatko od nas troje vuče svoju stranu i nadopunjujemo se kad to zatreba”, priča.

Ponekad radni dan nema svoje striktno radno vrijeme, a postoje i dani kada nemamo previše poslovnih obveza pa nam na pamet padaju nove poslovne ideje. Većinu radnog dana provodim u trgovini gdje sam na usluzi našim kupcima i gostima. Tu pakiram poklon paketiće s lokalnim proizvodima u sklopu naše ponude, upoznajem kupce s proizvodima, vodim narudžbe tih proizvoda, osmišljavam ponude za turističke izlete i objave za društvene mreže“, pojašnjava.

U Slavoniji ima puno potencijala za razvoj turizma, a snaga je u zajednici

Slavonija je zapravo neistraženi biser, mnogi nisu niti svjesni kako je požeški kraj brdovit, time i idealan za cikloturizam i istraživanje prirodnih ljepota. Kako još nije okrznuta masovnim turizmom, idealna je destinacija za sve koji traže mir, prirodu, uživanje i gostoljubivost domaćina po čemu su Slavonci poznati. Sve to kad se stavi na skup, itekako ima potencijala za razvoj dodatnih turističkih proizvoda. Upravo je daljnja vizija Luksa, razvoj smještajnih kapaciteta.

„Kako bi se ostvarili zacrtani planovi, neophodna je suradnja zajednice, malih proizvođača i drugih djelatnika u turizmu, da bi zajedno podigli turizam na višu točku. Također ćemo se koncentrirati na digitalizaciju poslovanja koja bi nam uvelike olakšala obavljanje većine naših poslova i zadataka. Trenutno nemamo prostora za zapošljavanje novih osoba tako da bi nam digitalizacija uvelike olakšala rad te nam možda dala i više slobodnog vremena za usavršavanje naše postojeće ponude. Prepoznali smo i da smo zapustili marketinške aktivnosti, pa se planiramo trgnuti i po pitanju toga.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)