[FOTO] Biskup Škvorčević krstio sedmo dijete roditelja Barić u Pleternici

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp


U nedjelju, 6. studenog 2022. požeški biskup Antun Škvorčević predvodio je u župnoj
crkvi sv. Nikole biskupa u Pleternici središnje župno euharistijsko slavlje tijekom kojeg je
krstio djevojčicu Elizabet, sedmo dijete roditelja Alena i Melite Barić. Pozdravljajući
sudionike slavlja, biskup Antun je rekao kako i ove nedjelje nastupa pred nas uskrsli Isus
Krist i želi nas obdariti svojim svjetlom i mudrošću kako bismo u svojoj svakodnevici umjeli
razmišljati i mogli djelovati polazeći od njegove pobjede nad smrću, koja nam je snaga i
utjeha u životnim poteškoćama. Izrazio je radost što će Isus Krist po svetom krštenju u
otajstvo svoje smrti i uskrsnuća uključiti i sedmo dijete roditelja Alena i Melite Barić, koje je
od srca i sa zahvalnošću pozdravio.

U homiliji biskup je rekao da je zanimljivo kako nam riječ Božja ove nedjelje u prvom
čitanju govori o sedmero braće, sinovâ majke Makabejke, koji su bili spremni umrijeti za
vrijednosti života, u evanđeoskom ulomku o sedmero braće koji uzimaju jednu te istu ženu,
umirući jedan za drugim i ne ostavljajući poroda, a pred nama se nalazi sedmero djece obitelji
Barić, koja su znak opredjeljenja njihovih roditelja za život. Napomenuvši kako je tu riječ o
tri izazova, pozvao je sudionike slavlja da se s njima vjernički suoče. Polazeći od vijesti koja
je minulih dana zaokupila hrvatsku javnost, da je kontrola u Zračnoj luci „Dr. Franjo
Tuđman“ u Zagrebu u želudcu jedne brazilske osobe otkrila jedan kilogram kokaina, biskup je
ustvrdio kako je od same činjenica da je riječ o osobi koja je pokušala u našu zemlju
prokrijumčariti drogu, još zanimljiviji podatak da je ona transvestit, te su se policijski
službenici našli u nedoumici s obzirom na njezin identitet i na koji način valja s njom ili s
njim dalje postupati.

Kazao je da bi netko mogao reći kako zapravo nije važno je li riječ o
muškoj ili ženskoj osobi, nego da je ona spriječena u vršenju kriminalne radnje. No, nemamo
pravo pojednostavljivati pitanje, niti zanemarivati ono što se odnosi na istinu o čovjeku i
njegovo dostojanstvo. Navedena osoba, mijenjajući spol, nije ga se odrekla, dok nas pobornici
tzv. gender ili rodne ideologije uvjeravaju kako ta zadana biološka datost nije važna, nego
rodna pripadnost koju svaki pojedinac može slobodno sam izabrati. Očito je, ustvrdio je
biskup, kako se s obzirom na čovjeka u suvremenom svijetu nalazimo u određenoj konfuziji,
ne samo ideološki u glavama, nego i u konkretnom životu, koju kao da netko namjerno
proizvodi za neke vlastite potrebe ili interese. Kršćanin ne smije ostati ravnodušan pred
navedenim konfuznim stanjem s obzirom na čovjeka, nego mu valja tražiti svjetlost i pomoć
na Božjoj strani, u njegovoj Riječi, kako bismo mogli oblikovati svoje stavove dostojne
ljudskog bića, jedinstvene i neponovljive osobe općenito, a onda posebno i nas Hrvata, čijih je
trinaest stoljeća označeno vjernošću Isusu Kristu u njegovoj Crkvi, vjernošću braku po
Božjem naumu kao zajedništva muškarca i žene te porodu kao najvećem blagu, kazao je
biskup.

Spomenuo je kako nas današnje evanđelje izvješćuje o sličnoj konfuziji što ju je
stvarala vjerska skupina Saduceja, koja nije poput farizeja vjerovala u uskrsnuće te su neki
njezini sljedbenici želji postaviti Isusu zamku, navodeći primjer sedmorice braće koja su
umirala jedan za drugim, ženeći se istom ženom udovicom bez poroda, pitajući ga čija će ona
biti o uskrsnuću mrtvih. Ne vjerujući u uskrsnuće, Saduceji su imali interes tako organizirati
ovozemaljski život, da ga oni i njihovi potomci provedu na materijalno najbolji mogući način,
jer ionako sve završava smrću. Isus se nije dao uvući u saducejsku zamku, već je iskoristio
njihovo pitanje da ponajprije njima, a potom i svima nama objavi pravu narav i značenje
uskrsnuća od mrtvih.

»Djeca se ovog svijeta žene i udaju. No oni koji se nađoše dostojni onog
svijeta i uskrsnuća od mrtvih, niti se žene niti udaju, (…) anđelima su jednaki«. Naša spolna
određenost, brak, kao i neke druge datosti ovozemaljskog života, ograničene su stvarnosti, te
oni koji u uskrsnuću zavrijede život vječni bit će „anđelima jednaki“ i „sinovi Božji“. Svoj
odgovor Isus je zaključio najsnažnijim argumentom u prilog uskrsnuća od mrtvih: na temelju
riječi kojim je sâm Mojsije Boga koji mu se je objavio u gorućem grmu nazvao »Bogom
Abrahamovim, Bogom Izakovim i Bogom Jakovljevim«, ustvrdivši da on nije Bog mrtvih,
nego Bog živih, Bog kojemu svi žive, upozorio je biskup. Rekao je kako mu je u tom pogledu
drag navod ruskog pisca ukrajinskog podrijetla F. M. Dostojevskog u njegovu spisu pod
naslovom „Demoni“ gdje on piše: »Moja besmrtnost je neizbježna, jer Bog ne želi počiniti
nepravdu i potpuno ugasiti plamen ljubavi pošto se on zapalio za njega u mom srcu. (…)

Započeo sam ga ljubiti i obradovao sam se njegovoj ljubavi, je li moguće da on ugasi mene i
moju radost i to pretvori u ništa? Ako postoji Bog, i ja sam besmrtan.« Biskup je ustvrdio
kako je spomenuti književnik tim riječima na lijep način prerekao ono što nam je Isus objavio
u evanđelju: da je u nas usađena istina kako mi nismo stvoreni za prolaznost i nestanak, nego
za besmrtnost i vječnost. Dodao je kako je spomenuta istina upisana i u drevno iskustvo
židovskoga naroda, kako smo čuli u prvom čitanju iz Druge knjige o Makabejcima, u kojem
sveti pisac prikazuje herojsko mučeništvo Majke Makabejke i sedmorice njezinih sinova.

Nazivamo ju „Makabejka“ jer je živjela u 2. st. pr. Krista, u vrijeme kad su Židovi pod
vodstvom Jude Makabejca i njegove braće podigli ustanak protiv bezbožnoga grčkog kralja
Antioha IV. Epifana, koji im je počeo silom nametati poganske običaje, ponizivši ih do te
mjere da je na ulaz u njihovu najveću svetinju, Božji hram u Jeruzalemu postavio kip boga
Zeusa. Ova je junačka majka sa svojom sedmoricom sinova krvlju posvjedočila da nema
takvog zemaljskog kralja, ni grčkog ni bilo kojeg drugog, koji će im određivati da štuju
„nešto“, neki mrtvi poganski idol, a ne „Nekoga“, Boga Izraelova živoga, koji je njihove
očeve izveo iz egipatskog ropstva, objavio se Mojsiju u gorućem grmu, sklopio s očevima
savez i čudesno ih vodio pustinjom i obećanu im zemlju predao u baštinu, ustvrdio je biskup.

Još je kazao da Majka Makabejka i nas danas uvjerava, kao nekoć svoje sinove, da postoje
vrijednosti života za koje se isplati i umirati. Dodao je kako ono za što netko nije spreman
umrijeti zapravo niti nije vrijednost, kako su nam to u Domovinskom ratu posvjedočili i naši
hrvatski branitelji, koji su svoje živote položili za vrijednost slobode i ljudskog dostojanstva.
Postavivši sudionicima slavlja izazovno pitanje, jesu li s hrvatskim braniteljima nestali ljudi u
Hrvatskoj koji su spremni umirati za vrijednosti života, biskup je ustvrdio kako roditelji Barić,
koji su na krštenje donijeli svoje sedmo dijete, na svoj način „umiru“ za svoju djecu, jer u njih
ulažu svoje živote i za njih se na različite načine žrtvuju. Kazao je kako zbog tog svoga
opredjeljenja pokatkad nailaze na podsmjeh, prezir i porugu od strane suvremenih „kraljeva
epifana“, pobornika različitih bezbožnih ideologija i konfuzije, kad uvjeravaju ljude da brak
nije zajedništvo muža i žene, da nije dobro imati djece i tome slično.

Međutim, roditelji Barić zajedno s tolikima drugima u Hrvatskoj čvrsto ostaju opredijeljeni za Božju
istinu o čovjeku, znajući da postoje moralne granice preko kojih se ne prelazi, nego se na njima iz vjernosti
prema Bogu, ako treba i umire, uvjereni da će ih Bog zbog toga nagraditi vječnim životom,
koji neizmjerno nadilazi bilo koje ovozemaljsko bogatstvo, ustvrdio je biskup. Naglasio je da
roditelji, kad se opredijele podariti život novom ljudskom biću, ne čine tek nešto što ima
vrijednost na ovoj prolaznoj zemlji, nego djeluju u suradnji s Bogom za vječni život, koji je
Bog naumio darovati čovjeku u uskrsnuću tijela.

O tom je biskup progovorio služeći se mislima njemačkog teologa Romana
Guardinija, koji u jednom svom djelu piše: »Među različitim formama tjelesnosti postoji
bezdan, ponor, koji nije moguće premostiti: neki kamen neće nikada postati ptica. No, neki
drugi tjelesni oblici nalaze se u dubokom životnom odnosu, predstavljaju faze jednog te istog
razvoja, kao na primjer sjeme i biljka koja se rađa iz njega. U ovom slučaju bezdan je
prevladan otajstvom sjemena koje klija. Ali da bi se nadvladalo bezdan potrebno je da se
dogodi ono što Pavao naziva „umiranje“. Sjeme treba položiti u zemlju i umrijeti, izgubiti
svoj oblik da bi se mogla roditi nova biljka. I evo prijelaza koji se događa u čovjeku.

I kod njega je tjelesnost prisutna u dva oblika: zemaljskom i nebeskom, prvi je sjeme onom
drugom. I oni su odijeljeni smrću. Tijelo treba položiti u zemlju da se raspadne i samo tako će
postati novo tijelo, nebesko. Ali, evo razlike: biljka uistinu raste iz sjemena, iz njegovih
mogućnosti i funkcija. No, nije tako s ljudskim nebeskim tijelom iz zemaljskog. Nova biljka
živi iz raspadanja sjemena koje u njoj živi. Ljudsko tijelo bit će uskrišeno nakon smrti. Ovdje
vlada druga moć, koja ne izvire iz nutarnje ljudske strukture, nego iz slobode Božje.«
Nadovezujući se na Gvardinijeve riječi, biskup je ustvrdio da »valja na kraju podsjetiti
kako je u sjeme zahvatom Božjim zasađena moć klijanja i novog života, kao što je u zahvatu
uskrsnuća tijela prisutna ta ista Božja moć. Bog je na djelu i u prvom i u drugom slučaju. On
je nada naše besmrtnosti, života vječnoga.« Čestitao je roditeljima Barić na njihovu
opredjeljenju za život, uz želju da Bog blagoslovi žrtva koju će uložiti u odgoj i život male
Elizabet i druge svoje djece te ispuni njihova srca srećom i radošću koja je vrjednija od bilo
čega materijalnoga.

Na svršetku misnog slavlja biskup Antun čestitao je roditeljima Barić što je njihovo
sedmo dijete, malena Elizabet u krštenju preporođena i što je postala dionikom Isusove
sudbine. Čestitao im je je na požrtvovnosti koju svakodnevno ulažu u obiteljski duhovni rast.
Poželio je da ih u svim njihovim plemenitim nastojanjima oko služenja životu prati zagovor
Isusove Majke, Gospe od suza. Biskupovoj čestitci i željama nazočni vjernici pridružili su se
svojim pljeskom. Pripravnicima pak za svetu potvrdu koji su sudjelovali na slavlju poručio je
da nismo došli na svetu misu kako bismo tek „nešto“ naučili, nego da bismo „netko“ postali –
dionici onoga života što ga u naša srca može unijeti samo Isus Krist svojom moći ljubavi s
križa koju slavimo u svakoj svetoj misi. Još im je kazao da će postati „netko“, ako se u svojoj
slobodi budu opredijelili za one vrijednosti života kojima nas je Isus poučio i u današnjem
evanđelju. Na njih, na članove obitelji Barić i na sve sudionike slavlja zazvao je Božji
blagoslov,
Nakon svete mise biskup je u župnom domu primio članove obitelji Barić, razgovarao
o njihovu obiteljskom životu, djeci podijelio darove a roditeljima novčani prilog.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *