Izlet Požeških planinara na Jubilarni jankovački planinarski put

LinkedIn
Share on pinterest
Share on whatsapp

Na tradicionalnom izletu Jubilarni jankovački planinarski put u organizaciji HPD “Bršljan-Jankovac” Osijek, sudjelovalo je i 16 članova HPD-a “Sokolovac” Požega.

Hodalo se dvije staze, a nakon završetka izleta domaćin je sve sudionike počastio grahom. Vrijeme je poslužilo izletnike kojih se okupilo oko 400 iz 20 planinarskih društava iz Hrvatske i BiH.

Polazna točka Jubilarnog jankovačkog planinarskog puta bila je selo Humljani, odnosno rub ceste na kraju sela koja se odvaja prema selu Krajna. Uza sami početak asfaltne ceste, na rubu šume, postavljena je ploča koja označava početak puta.

Put je vodio bukovom šumom Stražbenice oko 1 km do livade pored korala Nik (privatno uzgajalište konja). Nastavljao se preko livade ispod korala do lijevog kraja ograde i skrenuo desno na označenu šumsku stazu neposredno uz ogradu. Sljedećih 6 km staza prolazi papučkom šumom Divjakovac lagano se penjući grebenom preko bezimenih vrhova sve do Tromeđe (652 m). Na ovom mjestu staza nastavlja desno (lijevo staza vodi prema Gornjoj Pištani) prema vrhu Rust (772 m). Vrh Rust je Kontrolna točka 2 (KT2).

Dalje staza nastavlja šumom Gaborovica pa preko šumske ceste podno vrha Kolac. Staza se s ceste strmo spušta na spoj 3 ceste uz rijeku Velika Radetina, pod vrhom Jarcoder (820 m). Za silazak na cestu potrebna je opreznost zbog strmog završnog spusta. Na križanju staza makadamskom cestom vodi na zapad (rijeka je desno uz cestu) pa nakon 250 m oštro skreće desno preko rijeke strmo se penjući na Veliki Razboj (701 m).

Silaskom prema zapadu s grebena V. Razboja na šumsku cestu, ulazi se na područje Mrežari. Nastavlja se širokom šumskom cestom i prečicama kroz šumu sve pod Mrežarskim Rustom (735 m). Na granici park šume Jankovac pod Mrežarskim Rustom staza napušta šumsku cestu i skretanjem desno, obilježenom šumskom stazom dolazi na točku spajanja s Jungovom stazom (na Starom Drumu), istočno od planinarskog doma Jankovac.

Na tom mjestu prelazi cestu i nastavlja ravno, markiranom stazom sve do planinarskog doma Jankovac (475 m), sa stražnje strane. Dom je Kontrolna točka 3 (KT3). Vodič ovog zanimljivog planinarskog pohoda bio je iskusni i prekaljeni planinar Predrag Livak. Idući vikend HPD “Sokolovac” organizirana jedan vrlo zanimljivi izlet na Arboretum Lisičine koji je prilagođen svim ljubiteljima planina i prirode te poziva sve ljude dobre volje da se priključe. Dobro došli.