Prošli tjedan u Poljoprivredno-prehrambenoj školi protekao je u ozračju Tjedna
cjeloživotnog učenja koji je UNESCO-ovom inicijativom pokrenut 1999. godine, a
svake se godine obilježava u brojnim zemljama i na svim kontinentima. Od pedagoginje
Kristine Hip, koja je koordinirala aktivnostima vezanim za Tjedan cjeloživotnog učenja
u ovoj Školi, doznajemo kako je održano četiri zanimljive radionice s ciljem
senzibiliziranja učenike za izgradnju pozitivnoga ozračja o važnosti i potrebi
cjeloživotnog učenja, te promicanja kulture učenja, kao i poticanja osobne motivacije
pojedinaca za uključivanje u procese cjeloživotnog učenja.
Mikrobi svuda oko nas
Tjedan cjeloživotnog učenja započeo je u društvu mikroba. Učenice i učenici prvog
razreda zanimanja agrotehničarka/agrotehničar aktivno su sudjelovali u radionici pod
nazivom Mikrobi svuda oko nas koju je pripremila i provela profesorica Dijana Garbin.
Tako su učenice i učenici koji u Nastavnom kurikulum nemaju Mikrobiologiju dobili
priliku mikroskopirati i nakratko uroniti u oku nevidljiv svijet mikroba. Posebno im se
svidjelo što su sami nacjepljivali mikrobe na hranjive podloge te bojali bakterijske
stanice.
Analizom tla do zdrave hrane
Druga radionica koju je pripremila i održala profesorica Ankica Pavlović bila je na temu
Analizom tla do zdrave hrane. Radionici su prisustvovali učenice i učenici prvog razreda
zanimanja prehrambeni tehničar.
Cilj je bio upoznati ih kako analizom tla mogu unaprijediti biljnu proizvodnju, odnosno
postići visok prinos “zdrave hrane” uz zaštitu i unaprijeđenje čovjekovog okoliša.
Učenike je upoznala sa sastavom tla te opasnostima od trajnoga gubitaka kvalitetnijih
tala uslijed neopravdane i neracionalne prenamjene ili korištenja. Učenicama i
učenicima ukazala je na važnosti poznavanja pedoloških svojstava tla budući da je to
osnovna pretpostavka za njegovu racionalno korištenje.
Prehrambenim tehničarkama i tehničarima posebno je zanimljivo bilo raditi u
pedološkom laboratoriju u kojem su brzom test metodom određivali pH uzorka tla.
Podučavali svoje vršnjake izradi bureka
U trećoj radionici Antonija Hodak, Mihael Turek i Antonijo Matokić, učenici trećeg
razreda, svoje su pekarske vještine demonstrirali učenicima i učenicama poljoprivrednih
zanimanja.
Kroz radionicu u školskom pekarskom praktikumu, koju su osmislile i pripremile
profesorice Katarina Džalto i Mira Ćaćić te suradnica u nastavi Brankica Podnar,
pripremali su omiljene pekarske proizvode; sendviče i burek.
Izazov izrade vučenog tijesta rado su prihvatile Ena Jugović, Klara Marić i Matej
Vidović koji se obrazuju u zanimanju agrotehničar te su ovom radionicom dobili odličnu
priliku za naučiti nešto novo i učiti od svojih vršnjaka. Kako doznajemo, učenice i
učenici koji su sudjelovali u ovoj radionici bili su jako zadovoljni i znatiželjni, a na kraju
su počašćeni sokom od kopriva koji su proizvele prehrambene tehničarke i tehničari i
biskvitnim kolačima naših pekarica i pekara.
Uzgoj bukovača obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima
Četvrtu radionicu o uzgoju bukovača osmislila je i provela profesorica Mirela Višaticki
koja se pripremila za učenike poljoprivrednih i prehrambenih zanimanja.
Cilj joj je bio skrenuti pažnju na potencijal uzgoja bukovača na obiteljskim
poljoprivrednim gospodarstvima jer je postupak uzgoja ove ukusne gljive vrlo
jednostavan.
Na početku radionica održala je kratko predavanje o carstvu gljiva istaknuvši važnost
gljiva u ekosustavu. Ponajviše je govorila o uzgoju gljiva u poljoprivrednoj proizvodnji i
mogućnosti zarade.
Drugi dio radionice posebno je zainteresirao učenice i učenike jer je demonstrirala uzgoj
micelija u tegli na kartonu.
Pedagoginja Kristina Hip rekla nam je kako su se učenici odlično snašli u ovim
radionicama, svidjelo im se doznati što uče učenici drugih zanimanja kao i učiti od
vršnjaka, te da će se aktivnosti vezane za Tjedan cjeloživotnog učenja nastaviti i u
narednim godinama.
Tekst i foto: Anita Bubak