Nebrojno puta do sada smo ukazivali na probleme građanki i građana grada Požege, ali i ostatka Požeško-slavonske županije. Za teme koje mediji potaknu pitanje, nadležni nekada ne znaju, odnosno nisu upoznati, međutim puno puta od problema okreću glavu ili jednostavno lopticu i odgovornost prebacuju na nekog drugog.
Sigurnosni problem na koji ćemo danas ukazati, nalazi se na raskrižju triju ulica i to Ulice Pavla Radića, Zrinske i Frankopanske. Ono što bi vam prvo moglo pasti na pamet ako ste aktivni vozač su semafori na tome raskrižju i bili biste u pravu, dobro biste pomislili.
Semafori na raskrižju “kod Calimera” se svake večeri gase točno u 22:00 sata, odnosno uključuje se blinkanje središnje boje na semaforu, žute.
Provozate li se svega 100-tinjak metara Radićevom ulicom prema centru Grada, kod nekadašnje trgovine PIK Vrbovca dolazimo do semafora koji 24 sata u danu radi. Ne gasi se i ne prebacuje se u blink mod.
Raskrižje Radićeve, Zrinske i Frankopanske je jedno od najfreventnijih u Požegi, a vrlo vjerojatno se nalazi i na vodećem mjestu u kategoriji prometnih nesreća, budući da mediji vrlo često baš s tog raskrižja objavljuju vijesti s područja crne kronike.
Kada bi se vodili za logikom zašto se svake večeri semafor na vrlo opasnom raskrižju gasi ili stavlja u status blinkanja žutog svjetla, dok s druge strane semafor udaljen svega stotinjak metara radi 24 sata, ne bismo došli do nekog suvislog odgovora. Zato smo upit postavili Hrvatskim cestama d.o.o. koji su nam odgovorili sljedeće:
“Semafori na raskrižju ulica Pavla Radića, Zrinske i Frankopanske rade na trenutnom režimu, to jest na jednak način, već preko 20 godina. Razlog gašenja je zbog veće gustoće prometa koji je od 22.00 do 05.00 sati povećan u smjeru državne ceste DC38 te je isti u to vrijeme reguliran vertikalnom i horizontalnom prometnom signalizacijom, upravo iz razloga bolje protočnosti, preglednosti i sigurnosti. Na isto rješenje nismo zaprimili niti jednu primjedbu od Grada Požege i Policijske uprave Požeško-slavonske. Usprkos istom, svakako će se ponovno sagledati funkcionalnost prometnog rješenja.”
Ne bi kontrirali struci, međutim nameće se pitanje o kojoj točno gustoći se radi u periodu od 22:00 do 05:00 kada je stvarna najveća gustoća u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, odnosno u vremenu kada ljudi idu na posao i s posla.
Protočnost – je također upitna budući da većina vozača ne zna ili nije sigurno tko ima prednost prolaska, pa se promet znatno usporava.
Preglednost – zasigurno nije bolja ako gledamo iz perspektive vozača s obje strane Radićeve ulice jer vozač zbog obiteljskih kuća mora “izviriti” na glavnu cestu odnosno državnu prometnicu da bi mogao vidjeti može li sigurno proći raskrižje.
Sigurnost – o sigurnosti više nego li dovoljno govori nemali broj prometnih nesreća.
Zašto je problem od strane Grada Požege ili Policijske uprave Požeško-slavonske i zaposlenika zaduženih za prometna pitanja potaknuti temu spornog semafora i sigurnosti vozača budući da semafor ne troši ništa više struje kada mijenja sve tri boje kao što je to slučaj tijekom dana i navečer kada samo blinka. Treba li netko poginuti da bi se povećala sigurnost na raskrižju Zrinske, Frankopanske i Radićeve?
Požeški semafori i logika: Hrvatske ceste prebacuju lopticu na Policiju i Grad Požegu
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp