Požeški semafori i logika: Hrvatske ceste prebacuju lopticu na Policiju i Grad Požegu

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp


Nebrojno puta do sada smo ukazivali na probleme građanki i građana grada Požege, ali i ostatka Požeško-slavonske županije. Za teme koje mediji potaknu pitanje, nadležni nekada ne znaju, odnosno nisu upoznati, međutim puno puta od problema okreću glavu ili jednostavno lopticu i odgovornost prebacuju na nekog drugog.

Sigurnosni problem na koji ćemo danas ukazati, nalazi se na raskrižju triju ulica i to Ulice Pavla Radića, Zrinske i Frankopanske. Ono što bi vam prvo moglo pasti na pamet ako ste aktivni vozač su semafori na tome raskrižju i bili biste u pravu, dobro biste pomislili.
Semafori na raskrižju “kod Calimera” se svake večeri gase točno u 22:00 sata, odnosno uključuje se blinkanje središnje boje na semaforu, žute.

Provozate li se svega 100-tinjak metara Radićevom ulicom prema centru Grada, kod nekadašnje trgovine PIK Vrbovca dolazimo do semafora koji 24 sata u danu radi. Ne gasi se i ne prebacuje se u blink mod.

Raskrižje Radićeve, Zrinske i Frankopanske je jedno od najfreventnijih u Požegi, a vrlo vjerojatno se nalazi i na vodećem mjestu u kategoriji prometnih nesreća, budući da mediji vrlo često baš s tog raskrižja objavljuju vijesti s područja crne kronike.

Kada bi se vodili za logikom zašto se svake večeri semafor na vrlo opasnom raskrižju gasi ili stavlja u status blinkanja žutog svjetla, dok s druge strane semafor udaljen svega stotinjak metara radi 24 sata, ne bismo došli do nekog suvislog odgovora. Zato smo upit postavili Hrvatskim cestama d.o.o. koji su nam odgovorili sljedeće:

“Semafori na raskrižju ulica Pavla Radića, Zrinske i Frankopanske rade na trenutnom režimu, to jest na jednak način, već preko 20 godina. Razlog gašenja je zbog veće gustoće prometa koji je od 22.00 do 05.00 sati povećan u smjeru državne ceste DC38 te je isti u to vrijeme reguliran vertikalnom i horizontalnom prometnom signalizacijom, upravo iz razloga bolje protočnosti, preglednosti i sigurnosti. Na isto rješenje  nismo zaprimili niti jednu primjedbu od Grada Požege i Policijske uprave Požeško-slavonske. Usprkos istom, svakako će se ponovno  sagledati funkcionalnost prometnog rješenja.”

Ne bi kontrirali struci, međutim nameće se pitanje o kojoj točno gustoći se radi u periodu od 22:00 do 05:00 kada je stvarna najveća gustoća u jutarnjim i poslijepodnevnim satima, odnosno u vremenu kada ljudi idu na posao i s posla.
Protočnost – je također upitna budući da većina vozača ne zna ili nije sigurno tko ima prednost prolaska, pa se promet znatno usporava.
Preglednost – zasigurno nije bolja ako gledamo iz perspektive vozača s obje strane Radićeve ulice jer vozač zbog obiteljskih kuća mora “izviriti” na glavnu cestu odnosno državnu prometnicu da bi mogao vidjeti može li sigurno proći raskrižje.
Sigurnost – o sigurnosti više nego li dovoljno govori nemali broj prometnih nesreća.

Zašto je problem od strane Grada Požege ili Policijske uprave Požeško-slavonske i zaposlenika zaduženih za prometna pitanja potaknuti temu spornog semafora i sigurnosti vozača budući da semafor ne troši ništa više struje kada mijenja sve tri boje kao što je to slučaj tijekom dana i navečer kada samo blinka. Treba li netko poginuti da bi se povećala sigurnost na raskrižju Zrinske, Frankopanske i Radićeve?


Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *