Proslava sv. Vinka Paulskog u požeškom samostanu sestara milosrdnica

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp


Liturgijski spomendan sv. Vinka Paulskog spriječen je u Požeškoj biskupiji 27. rujna
slavljem svetkovine Obljetnice posvete Katedrale, te je prenesen na 28. rujna. Toga dana
požeški biskup Antun Škvorčević predvodio je u samostanskoj kapeli sestara milosrdnica u
Požegi euharistijsko slavlje u zajedništvu sa župnicima požeških župa, misionarom Karlom
Prpićem, drugim svećenicima, sestrama redovnicama i vjernicima s kojima su milosrdnice
povezane.

Pozdravljajući sudionike slavlja biskup Antun je kazao kako je sv. Vinko Paulski
preminuo na jučerašnji dan 1660. godine, istaknuvši da je u svome životu bio Kristov ponizni
sluga i veliki služitelj siromaha, te da je njegova milosrdna ljubav stigla i do nas u Požegi po
sestrama milosrdnicama. Čestitao im je svetkovinu njihova svetog suutemeljitelja, kao i
nazočnim sestrama od čudotvorne medaljice koje također slave sv. Vinka. Rekao je da o 25.
obljetnici uspostave Požeške biskupije i svoga biskupskoga ređenja želi zahvaliti Gospodinu
za sestre milosrdnice koje je susreo na svome životnom putu i za njihovu ljubav koju su
svjedočile, napose molitvom i žrtvom, istaknuvši da sve žive i preminule sestre požeškog
samostana uključuje u svetu žrtvu.

Na početku homilije biskup Antun je spomenuo kako bi površno gledajući netko
mogao pomisliti da sv. Vinko Paulski koji je živio u dalekom 16. i 17. stoljeću nije zanimljiv
za suvremeno društvo i kako je stoga važno da sudionici slavlja sebi pojasne po čemu je
zavrijedio da ga se danas spominjemo. Biskup je podsjetio kako se sv. Vinko rodio potkraj 16.
stoljeća, u burno vrijeme nakon otkrića Amerike i avantura s time povezanih, doba
kulturološki nazvano humanizam i renesansa, stavljanja čovjeka u središte pozornosti koje se
očitovalo velikim umjetničkim djelima po uzoru na rimsku i grčku kulturu. U Crkvi su se pak
pojavili reformatori poput Luthera i Kalvina, a potom katolička obnova pokrenuta
Tridentinskim koncilom. Dok se mnogi gube u vrtlogu onodobnih kretanja, pojavljuju se sveci
jasnih opredjeljenja poput sv. Terezije Avilske, sv. Ignacija Lojolskog i drugih među kojima i
sv. Vinko Paulski te dosljedno žive Isusov model vjernosti Bogu i čovjeku, koji je ostvario
puno više nego li oni koji su ustrajavali na vlastitim reformističkim idejama, uzrokujući
podjele i sukobe.

Biskup je ustvrdio kako su navedeni sveci u svom životu odjelotvorili Božju riječ koju
smo navijestili. Slijedili su Isusa koji je bio u svijetu ali ne od svijeta. Čuli smo kako Isus u
naviještenom evanđelju obilazi sve gradove i sela, propovijedajući riječ o Kraljevstvu te
liječeći bolesti i nemoći. On ostvaruje one naznake o kojima nam govori prvo današnje čitanje
iz Knjige Izaije proroka, kad hvali noge onoga koji je glasonoša radosti nakon teškoga
iskustva Babilonskoga sužanjstva i poniženja njegova naroda, naviještajući “Bog tvoj
kraljuje”.

Naime, ondje gdje je Bog prisutan ostvaruje se njegov veliki projekt o oslobođenju
čovjeka od svake porobljenosti, koji se u punini zbio u Isusu Kristu. Biskup je pripomenuo
kako kada imamo sluha za taj Božji projekt i nastojimo biti njegovi suradnici u svome životu,
događa se najljepše i najbolje, o čemu svjedoči povijest čovječanstva. Primjer takvih ljudi su

sveci, redovito maleni i neznatni, s kojima Bog računa i po njima ostvaruje svoj naum.
Predstavljajući lik sv. Vinka Paulskog, biskup je kazao kako je on poput sv. Pavla u
današnjem drugom čitanju izabrao Isusa Krista siromašnog, nepravedno osuđenog i razapetog
za argument kojim je obrazložio sebi i drugima opredjeljenje za siromašne i ljubav koji im je
osobno iskazivao i za služenje njima osnovao braću lazariste i milosrdne sestre. Usvojio je
Pavlov pristup da je ljudska mudrost u Božjim očima ludost, a Božja ludost mudrost, koja se
očitovala i ostvarila u Isusu Kristu, kad je oplijenio svoje Božanstvo i prihvatio poniženje i
odbačenosti sve do smrti, pobijedivši je u uskrsnuću. Ako je Bog bio uspješan po križu, patnji
i trpljenju, zašto ne bih i ja, govorio si je sv. Vinko. Oduševio se za Božji način postupanja u
Isusu Kristu a ne za svjetski, i sav svoj život uložio u taj model života, kazao je biskup.

Pri kraju homilije biskup je zaželio da nam sv. Vinko pomogne prepoznati i razumjeti
Božju logiku koja u Isusu razapetu na križu očituje Božji naum o čovjeku pobjedniku nad
smrću, da i mi sve svoje energije ulažemo u ljubav prema drugome, koja je jedina moćna
osmisliti naše postojanje u svakoj, pa i u smrtnoj situaciji. Živjeti vjernost Bogu na Isusov
način privatno i javno najveća je hrabrost i najveće dobro, ustvrdio je biskup. Još je kazao
kako i danas postoje oni koji se oduševljavaju za taj put vjernosti Bogu i čovjeku i da je
potrebno razmisliti zašto se smanjuje broj mladih koji ga želi ostvarivati u redovničkim
zajednicama. Sve sudionike slavlja preporučio je sv. Vinku da im svojim zagovorom pomogne
tako promatrati Isusa, da iz njega i njegova križa uđe u njih njegova snaga.

Nakon popričesne molitve i molitve za Požešku biskupije, biskup je kazao sestrama
milosrdnicama da su njihov samostan i biskupija dobri susjedi po uzajamnoj molitvi, kojom
jedni drugima duhovno pomažu. Zahvalio im je za sve što nastoje činiti, kako u samostanu,
tako i izvan njega, po uzoru na sv. Vinka. Zahvalio je vlč. Marijanu Paveliću i vlč. Robertu
Kupčaku koji vrše službe u središnjim ustanovama Požeške biskupije, i svakodnevno
naizmjence služe svete mise u samostanskoj kapeli sestara milosrdnica. Riječi zahvale uputio
je i svima koji surađuju sa sestrama milosrdnicama, sudjelujući u Božjem djelu, spomenuvši i
zbor medicinskih sestara koji je ovom prigodom pjevanjem uzveličao euharistijsko slavlje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *