Učenici i nastavnici Tehničke škole Požega sudjelovali u Erasmus+ projektu u Sloveniji

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp


U razdoblju od 2. do 8. lipnja 2022. godine Osnovna šola F. S. Finžgarja Lesce u Sloveniji bila
je domaćin pete mobilnosti u okviru Erasmus+ KA2 projekta školskog partnerstva “With the
Skills of the Future for a Successful Job and Life”. Uz školu domaćina, sudjelovali su učenici i
nastavnici Tehničke škole, Požega iz Hrvatske, Kanepi Gümnaasium iz Estonije (koordinator
projekta), srednja škola „Istituto d’Istruzione Superiore Petrucci Ferraris Maresca“ iz
Catanzara u Italiji, te srednja škola „ Suleyman Demirel Anadolu Lisesi“ iz Istanbula u Turskoj.
Iz Tehničke škole u Požegi na mobilnosti je sudjelovalo pet učenika: Kruno Lokmer, Josip Katić,
Vedran Kolman, Adam Marjanović i Patrik Žegrec. S njima su bili profesori Milan Trgovčić i
Marina Mirković (lokalna koordinatorica projekta).

Tema susreta bila je „Povratak prirodi za vještine 21. stoljeća“. Danas mnogi stručnjaci koriste
prirodu kao posebnu vrstu učionice, gdje djeca upoznaju jedni druge i sebe, doživljavaju i
razvijaju socijalne vještine. Također razvijaju komunikacijske vještine, stječu naviku brige o
sebi, samostalnost, suradnju, prihvaćanje različitosti.
Učenici su radili u grupama pri čemu su morali razmišljati i biti kreativni u digitalnom i
nedigitalnom okruženju kako bi razvili jedinstvena i korisna rješenja.
Sudionici su pomogli u definiranju i kreiranju sadržaja režiranog za slobodno vrijeme i
večernje animacije. Važno je surađivati ​​i biti svjestan činjenice da o njihovoj odluci i pripremi
programa u osnovi ovisi kako će se osjećati. Odgovorni su za vlastiti uspjeh ili neuspjeh što
mnogima stvara novo iskustvo.

Pri dolasku u Lesce, sudionici su posjetili Zračnu luku koja se nalazi u ravnici ispod Karavanki,
nedaleko od Bleda, na nadmorskoj visini od 503 m. Polazište je za sportske i jedriličarske te
panoramske letove nad prekrasnim okolišem. Godine 1954. iz zračne luke Lesce poletio je
prvi Aerotaxi, a najveći interes bio je za panoramske letove iznad Bleda, prema Bohinju i nad
Julijskim Alpama, koji se do danas nije promijenio.

Sudionici su tri dana proveli na planinarenju u Planinarskom domu na Zelenici.
Održane su radionice: preživljavanje i ponašanje u prirodi – prikaz gorskog spašavanja i
korištenja tehnologije, orijentacija pomoću osjetila, akcija traganja uz pomoć drona i
spasilačkog psa (Gorski spasilački tim Radovljica), korištenje GPS tragova za pretraživanje
područja. Sudionici su pješačili i do vidikovca Bled, Dom pri izviru Završnice.
Večer uz logorsku vatru povezala je kulturu zemalja sudionika.
U školi domaćina u Lescu, sudionici mobilnosti sudjelovali su u radionicama: Razina stresa i
priroda, Suradnja – ICT vještine izrade prezentacije o Sloveniji. Posjetio ih je gradonačelnik
Radovljica. Upoznali su mjesta Radovljica i Bled.

Posljednji dan susreta proveli su u Ljubljani – glavnom gradu Slovenije i jednom od
najzelenijih gradova u Europi. Posjetili su Kuću eksperimenata kako bi dobili ideje i bili
inspirirani za rješavanje problema.
Istražili su GPS tragove u gradu. Radeći u grupama trebali su pronaći turističku info točku,
informirati se o glavnim atrakcijama u blizini, pronaći put od jedne turističke točke do druge
koristeći mobitele, karte ili druge vještine – komunikacije. Fotografirali su se kao dokaz i
nakon završetka dali izvješće o suradnji, problemima i razmišljanjima.

Ova mobilnost je neprocjenjivo iskustvo za sve sudionike koje značajno doprinosi podizanju
kvalitete međusobnih odnosa, dugotrajnijem i korisnijem znanju učenika, razvoju društvenih
vještina, navikavanju na samostalnost, preuzimanju odgovornosti itd.
Novostečeno znanje učenici mogu odmah i praktično provjeriti. Novo okruženje, drugačije od
predavanja u učionici, uvijek je dodatno motivirajuće. Osim stjecanja novih znanja, škola u
prirodi predstavlja idealno mjesto gdje se može naviknuti na samostalnost, druženje, grupni
rad i kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Vještine su povezane sa životom u prirodi –
orijentacijom u nepoznatom području. Učenici su razvili vještine u različitim područjima kao
što su rješavanje problema, kreativnost, suradnja, komunikacija i odgovornost.

Rad u prirodnom okruženju potiče djecu da istražuju i uče testiranjem/eksperimentiranjem.
Sama priroda nam omogućuje poseban emocionalni doživljaj. To se posebno odnosi na
obrazovne aktivnosti čiji je uspjeh izravno povezan s doživljavanjem vrijednosti. Dok uči u
prirodnom okruženju, učenik koristi sva svoja osjetila – sve informacije prihvaća svim
kanalima (vidom, zvukom, mirisom, okusom, dodirom). Na taj način učenik nije samo
primatelj informacija, već i aktivni sudionik pedagoškog procesa.

Nastavnici su razmjenjivali ​​i uspoređivali ​​dobru praksu, upoznali učenike iz drugačije
perspektive, učili o slovenskom školskom sustavu i znamenitostima.
Domaćinima hvala na gostoprimstvu i odličnoj organizaciji susreta. Svima zahvaljujemo na
suradnji i nezaboravnoj avanturi upoznavanja vještina 21. stoljeća koje će nas pratiti kroz
život i rad.
Projekt SKILLS sufinanciran je sredstvima programa Europske unije Erasmus+
Tekst i foto: Marina Mirković, prof.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Nedavne vijesti

Izbor urednika