Zašto gradska rasvjeta osvjetljava privatnu zgradu i kamione, umjesto prometnice?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp


Potkraj 2020. godine u Požegi su izgrađena i u promet puštena dva kružna toka. Prvi kružni tok izgrađen je na raskrižju Industrijske i Osječke ulice. Drugi kružni tok izgrađen je na raskrižju Osječke i Zvonimirove ulice. Tako je Požega te godine postala bogatija za dva kružna toku u nizu, a što za cilj ima prometno rasterećenje oba križanja, a izvođač radova bila je tvrtka Promet građenje d.o.o.
Uz izvedbeni Projekt kružnih tokova išla je i sanacija prometnica, odnosno dijela prometnica neposredno u nove kružne tokove. Paralelno s navedenim postavljena je i nova ulična rasvjeta. Tako je kod Orljavskog mosta u Osječkoj ulici postavljen jedan model rasvjetnih stupova s pripadajućim rasvjetnim tijelima, dok je kod ostalog djela prometnica ispred iza kružnih tokova korišten drugi model rasvjetnih stupova i rasvjetnih tijela. I rekli bi ništa sporno, ništa neobično i ništa nelogično. Ipak jedan detalj ukazuje da baš i nije tako. Ulična rasvjeta postavlja se tako da se svjetlosni snop usmjeri na prometnicu kako bi u večernjim i noćnim satima bilo olakšano prometovanje motornim vozilima, ali i ostalim sudionicima u prometu (biciklistima, pješacima…).

Tako je uz prometnicu u Osječkoj ulici od pružnog prijelaza do kružnog toka na raskrižju Osječke i Industrijske ulice s obje strane ulice postavljena rasvjeta kako bi prometnica, pješačka staza i kružni tok u večernjim i noćnim satima bili osvijetljeni, a što ide u prilog sigurnijeg prometovanja predmetnom prometnicom.
No, kad se malo bolje pogleda raspored rasvjetnih stupova vidljivo je da su rasvjetni stupovi i rasvjetna tijela na djelu prometnice neposredno uz “stari autobusni kolodvor” okrenuti u smjeru objektu i parkirališnog prostora “starog kolodvora”, a nisu usmjerena na prometnicu i pješačku stazu kako bi to zapravo trebalo biti.
Prostor “starog autobusnog kolodvora” (vlasništvo tvrtke Spar Hrvatska d.o.o.) učestalo za parkiranje teretnih motornih vozila koriste prvenstveno tvrtka Promet građenje d.o.o., a mogu se tamo vidjeti i kamioni tvrtke Presoflex Gradnja d.o.o.
Korektnosti radi ovaj parkirališni prostor koriste povremeno i drugi požeški prijevoznici, ali i prijevoznici izvan Požege koji po raznoraznim osnovama dolaze u Požegu.

Je li se ovdje dogodio propust kod projektiranja ili je možda nama “laicima” ovo što vidimo samo nelogično?
Je li se možda dogodio propust od strane izvođača radova kod postavljanja rasvjetnih stupova što je u ovom slučaju kako doznajemo bila tvrtka Promet građenje d.o.o.?
Je li i za nadzor izvedenih radova prilikom tehničkog pregleda gradilišta ovdje sve u skladu s pravilima struke?
Tko je odgovoran za to što Požežanke i Požežani imaju manju sigurnost na prometnici, a u isto vrijeme plaćaju električnu energiju da bi se privatnicima parking i objekt osvjetljivali?
Hoće li Grad Požega reagirati i tražiti da se rasvjeta okrene pravilno, prema cesti?
Je li se ovdje možda pogodovalo u korist privatne parcele i korisnika tog prostora ili je sve samo slučajno, poštovane čitateljice i čitatelji pogledajte galeriju fotografija pa prosudite sami.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *